
Prin aducerea lui Fortnite pe Android în această vară, Epic a pariat că cel mai mare fenomen al jocurilor video din lume ar putea găsi succes fără să se bazeze pe magazinul centralizat Google Play (și reducerea cu 30% a tuturor veniturilor). Acest pariu pare să fi meritat până acum – Epic raportează 15 milioane descărcări Fortnite și 23 de milioane de jucători pe Android la doar 21 de zile după lansarea beta a jocului.
Pentru context, versiunea iOS a jocului a avut aproximativ 11 milioane de instalări în prima lună, potrivit companiei de analiză Sensor Tower, deși primele două săptămâni ale acelei perioade au fost mai limitate, fiind un „closed beta” mai restrâns. A fost nevoie de aproximativ trei luni pentru ca versiunea iOS de Fortnite să ajungă la 100 milioane de descărcări, potrivit firmei de analiză Apptopia.
Numerele de lansare Android provin direct de la Epic, care detaliază provocările tehnice ale portării pe Android într-o lungă postare de blog.
Epic a limitat până acum beta-ul lui Fortnite pe Android la un număr redus de modele de telefoane lansate în ultimii doi ani, ceea ce înseamnă că 92% dintre jucătorii Android Fortnite rulează Android 8 sau mai nou. În ciuda faptului că a lucrat cu software-ul actualizat, echipa Fortnite s-a confruntat cu o mulțime de dureri de cap ce gestionau universul hardware fragmentat de pe Android.
Administrarea memoriei a fost cea mai importantă dintre aceste probleme: Epic a descoperit că telefoanele restartate recent au permis doar până la 50-75% din memoria totală să fie alocată jocului. Aplicațiile care rulează în fundal pot provoca probleme de memorie persistente, mai ales că unele dintre aceste aplicații s-ar reporni automat după ce Android a încercat să recupereze amprentele de memorie.
Asemenea probleme de memorie pe telefoanele de 4GB s-au aflat în spatele performanțelor scăzute cu care ne-am confruntat inițial în testele de pe Galaxy S8+, a mai declarat Epic.
Epic afirmă că a dat de bug-uri și în driverele Vulkan API, susținute de unele telefoane Android, făcând OpenGL mai rapid decât Vulkan pe majoritatea dispozitivelor (deși Vulkan a rulat cu 20% mai repede pe Samsung S9+ și Note 9). Epic a menționat:
Industria a avut un deceniu pentru a optimiza și a întări implementările lor de OpenGL. Vulkan este un API mai complex și va dura ceva timp pentru a ajunge la același nivel de maturitate.
Postarea pe blog se adresează în special numărului de dezvoltatori malware care au încercat să direcționeze utilizatorii să descarce instalatori falși Fortnite pe dispozitivele lor.
Până în prezent, Epic a inițiat acțiuni pe 47 site-uri web neautorizate „Fortnite pentru Android”, dintre care multe par să fie conduse de aceiași indivizi rău intenționați.
Epic spune că lucrează cu producătorii de browsere și cu un site terț de detectare a fraudei pentru a găsi și a combate aceste site-uri pe măsură ce apar.