Fondatorul companiei Opera susține că Google a întrecut orice măsură
![](/wp-content/uploads/2016/04/Vivaldi.jpg)
Google pare să o fi luat puțin razna în ultima vreme, deoarece încep să apară din stânga și din dreapta declarații conform cărora compania s-ar fi apucat de cenzurarea celor care îi critică.
Voi încerca să intru în detalii despre incidentele cu pricina în articole separate, fiindcă sunt povești lungi și încâlcite, ce se întind chiar pe parcursul mai multor ani. În cazul de față, Jon von Tetzchner, fondator al Opera și al Vivaldi, a dezvăluit că s-a trezit cu o mare neplăcere după ce a decis să facă niște declarații publice prin care își exprima nemulțumirea față de tendințele companiilor precum Google și Facebook referitor la modul în care strâng date de la utilizatori.
Campania publicitară pe care Vivaldi o rula folosind Google AdWords a fost suspendată fără avertisment după ce declarațiile lui von Tetzchner au fost publicate în Wired. Motivul exprimat de Google pentru care suspendarea a fost pusă în efect era legat de niște condiții de utilizare pe care până acum compania nu prea le impunea. Cei de la Vivaldi nu prea au dat crezare explicației, tocmai pentru că s-a produs fix după publicarea articolului menționat anterior. A fost nevoie de trei luni de negociere și discuții pentru ca acea campanie de AdWords să fie pusă iar în funcțiune.
Dezvăluirea acestui incident probabil nu va aduce zile bune pentru Vivaldi, deși compania este formată din oameni ce lucrau alături de Google încă de pe vremea lui Opera, primul browser care să integreze motorul de căutare în bara de adresă.
Von Tetzchner consideră că a cam venit timpul pentru ceva intervenție din partea autorităților, la fel cum s-a întâmplat și în cazul lui Microsoft prima dată când încerca să cucerească lumea. Se iau măsuri în acest sens în Europa și Rusia, dar deocamdată se referă la porțiuni foarte mici din companie, nu la intențiile sale generale de-a cuceri lumea.