Far Cry 6 nu va avea Ray Tracing pe PlayStation 5 și Xbox Series X
Ubisoft a confirmat faptul că Far Cry 6 nu va avea Ray Tracing pe niciuna dintre noile console, această caracteristică fiind rezervată doar jucătorilor pe PC. Anunțul a venit de la TechRadar, o publicație care a vorbit cu un oficial al studioului de jocuri. Când s-a adus în discuție subiectul Ray Tracing, răspunsul a fost destul de clar:
Ray Tracing este o caracteristică doar pentru PC. Pe console, obiectivul nostru a fost să profităm de noile capabilități hardware, astfel optimizând performanța 4K și atingând 60FPS, în timp ce ne-am asigurat că experiența pe consolele din generația anterioară va rămâne consistentă.
Sunt PlayStation 5 și Xbox Series X pregătite pentru Ray Tracing?
Ray Tracing a fost lansată ca o tehnologie exclusivă pentru PC de către cei de la NVIDIA. Pe măsură ce a căpătat popularitate, a fost adoptată și de AMD; adică compania care a furnizat platformele hardware pentru PlayStation 5 și Xbox Series X|S. În acest fel tehnologia de iluminare a aterizat și pe console și le-a oferit gamerilor o platformă mai accesibilă pe care să-i testeze capabilitățile.
Deși am văzut-o la treabă în jocuri precum Doom Eternal, Spider-Man: Miles Morales și Deathloop, efectele introduse au fost destul de limitate. Nu am văzut iluminare globală, umbre super realiste și alte nebunii de pe PC. Iar Far Cry 6 este primul joc care se dovedește prea mult pentru hardware-ul noilor console. Dar chiar și așa, dacă vor reuși să ofere gameplay 4K la 60FPS, din punctul meu de vedere este de ajuns.
Și poate că PlayStation 5 și Xbox Series X nu sunt gata pentru gaming cu Ray Tracing. Dar nici nu cred că are vreo relevanță. Dacă ținem cont de faptul că sunt console cu prețurile cuprinse între 2.000 (PlayStation 5 Digital) și 3.000 de lei (Xbox Series X), simplul fapt că pot rula lansări mari precum Far Cry 6 la rezoluție 4K cu un framerate stabil este deja de ajuns. Până la urmă, de asta există plăci video de 1.000+ euro.