Știri ITRSS PaginaDeMedia

[ACTUALIZARE] Facebook testează metode de a analiza mesajele criptate de pe WhatsApp pentru reclame personalizate

De-a lungul istoriei sale ca aplicație principală pentru chat online rapid și simplu, WhatsApp a trecut prin multe, inclusiv printr-o politică de confidențialitate care a stârnit controverse și a agitat furios apele. Platforma deținută de Facebook se laudă cu mesaje și conversații criptate în sistem end-to-end care sporesc nivelul de securitate pentru utilizatori, însă un raport recent ne spune că Facebook încearcă să aducă la aceeași masă doi inamici naturali: securitatea și reclamele.

Cred că nu există zi în care Facebook să nu-mi vâre sub nas reclame cu trimitere la tot felul de chestii pe care aproape sigur le-am căutat pe net cândva. Fie că vorbim despre dubioșenii de pe Wish sau oferte la gadget-uri, advertising-ul forțat de Facebook este pe cale să fie hrănit chiar de propriile noastre conversații „sigure” de pe WhatsApp.

Raportul de pe The Information ne spune următoarele: Facebook a confirmat faptul că recrutează o echipă de experți în domeniul inteligenței artificiale pentru a studia modalități de analizare a datelor criptate, însă fără a le decripta. Ideea aceasta se află încă la început dar există posibilitatea ca aceste metodă să-i lase pe dezvoltatori să se folosească de mesajele utilizatorilor WhatsApp pentru reclame personalizate.

Fenomenul a fost denumit criptare homomorfică (homomorphic encryption) iar cercetătorii speră că rezultatele obiținute vor ajuta companiile să extragă informațiile necesare din datele respective, păstrând în același timp confidențialitatea și protecția împotriva atacurilor cibernetice. Pe site-ul Facebook au fost deja publicate anunțuri de recrutare în vederea elaborării acestui studiu.

În mod ironic, această tehnică ar putea fi răspunsul Facebook pentru acuzațiile aduse vis-a-vis de practicile „necurate” ale confidențialității. Practic, gigantul poate continua să pompeze targeted advertising bazat pe informațiile despre utilizatori în vreme ce respectă cerințele autorităților cu privire la consolidarea securității și la menținerea confidențialității.

Pentru Facebook, criptarea homomorfică ar putea oferi o metodă prin care compania poate continua să facă bani din reclamele care se bazează pe datele colectate despre un utilizator. Toate acestea ar putea fi realizate în vreme ce Facebook nu încalcă reglementările impuse de autorități în legătură cu securitatea și confidențialitatea. Asta ar putea ajuta compania să facă bani din WhatsApp fără să se folosească de/citească conversațiile private ale utilizatorilor pentru a le partaja cu advertiserii. The Information

ACTUALIZARE: 

Will Cathcart, din cadrul WhatsApp, a oferit o explicație cu privire la strategia Facebook pentru reclamele targetate. Acesta spune că dezvoltatorii nu vor folosi criptarea homomorfică în acest scop. Cathcart aduce în discuție faptul că utilizatorii ar trebui să fie sceptici în legătură cu astfel de afirmații despre mesajele criptate care pot fi citite.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button