
În momentul actual, dacă nu ai o formă de ad block instalată, atunci când vezi o reclamă pe Facebook poți apăsa pe un buton care îți spune de ce vezi acea reclamă. Totuși, nu vezi informații detaliate despre cum a ajuns reclama aia la tine.
Facebook speră să repare asta în viitorul apropiat, prin implementarea unui nou criteriu descriptiv pentru reclame. Din 28 februarie veți vedea cine a vândut informațiile voastre care au dus la apariția reclamei respective în feed-ul vostru. Și nu în sensul „Da, normal, Facebook a vândut datele”, din moment ce datele respective nu sunt tocmai vândute de către companie, dar oferă acces la acele date anumitor alte părți care ocazional pot uita că poate nu au voie să vând tocmai datele oricui mai departe.
Se speră că în acest fel să se ofere ceva mai multă transparență, fiind clar cum circulă datele fiecărui individ prin rețeaua socială. Companiile care se simt cu musca pe căciulă poate chiar vor înceta să vândă date pe care nu ar trebui să le dea mai departe. Facebook, în special, speră că prin oferirea acestui grad sporit de claritate nu se va trezi pe cap cu problemele pe care le-a tot avut pe parcursul anului trecut din partea mai multor guverne.