CommunityMORENEWS

Facebook și-ar putea lansa propria cryptomonedă

Conform unui raport de pe The Wall Street Journal publicat recent, rețeaua socială Facebook intenționează să introducă o cryptomonedă, aparent găsind încă o piață pe care vrea să o devoreze.

Wall Street Journal a spus că efortul Facebook poartă intern numele de cod Project Libra. Conform raportului, Facebook dorește să creeze o cryptomonedă proprie, care să fie utilizată pentru a completa un nou sistem de checkout online, care permite utilizatorilor săi să facă cumpărături pe site-urile partenere. Compania nu dorește doar să-și creeze propriul Bitcoin; pe lângă asta, vrea să utilizeze această cryptomonedă pentru a atrage oamenii să folosească opțiunea de checkout pe măsură ce fac cumpărături.

Acest lucru ar putea deveni un ecosistem auto-susținut. Dacă oamenii încep să folosească ceea ce bănuim că ar putea foarte bine să se numească Zuck Bucks, folosind conturile lor Facebook pentru a plăti lucrurile online și pentru a câștiga Zuck Bucks în schimbul vizionării anunțurilor, vor fi implicați constant în Facebook într-un fel sau altul.

Se zvonește despre aceste eforturi că au început acum un an, iar Facebook a luat legătura cu „zeci de firme financiare și comercianți online„, potrivit raportului. Se spune că compania caută parteneri care pot ajuta la lansarea sistemului – și să investească un miliard de dolari pentru a începe proiectul. Cel puțin o parte din această investiție ar fi utilizată pentru a conecta noua monedă a companiei la USD, care ar trebui să ducă la o stabilitate a prețurilor mai mare decât la majoritatea celorlalte cryptomonede.

Dacă ar reuși să adăuge și „criptocurrency” și „shopping online” pe lista de piețe în care Facebook dorește să concureze (care în acest moment include rețele sociale, streaming video, platforme mobile, dispozitive inteligente, jocuri și probabil și altele pe care le-am uitat), și tot ar avea de câștigat. Acționarii sunt mereu înfometați după un preț mai bun al acțiunilor, așa că este momentul potrivit ca Facebook să găsească și alt segment pe care să încerce să-l devoreze. Corect?

Dar merită menționat contextul în care a fost raportat proiectul Libra, potrivit WSJ. Facebook s-a confruntat cu mai multe critici în ultimul an ca niciodată, în condițiile în care autoritățile de reglementare din întreaga lume pun în cele din urmă la îndoială practicile de confidențialitate ale rețelei sociale, mai ales că compania se confruntă cu gafă după gafă. Este la punctul în care Facebook a trebuit să jure în cadrul conferinței dezvoltatorilor F8 că acordă prioritate vieții private.

Cu toate acestea, se pare că Facebook încearcă să devină și mai important pentru viața utilizatorilor. Platforma joacă un rol în multe dintre modurile în care oamenii comunică și se distrează deja (video streaming, jocuri, descoperire de conținut). Proiectul Libra ar putea permite companiei să devină importantă și din punct de vedere financiar pentru utilizatorii săi.

Există totuși un aspect pozitiv: Facebook nu reușește întotdeauna să devoreze o anumită piață. Eforturile companiei pe segmentul de smartphone-uri au eșuat, rețeaua socială devine din ce în ce mai puțin populară și se confruntă cu o concurență sporită în tot ceea ce se întâmplă, de la VR la streaming video. Există posibilitatea ca Proiectul Libra să nu reușească.

Dar este de asemenea posibil ca promisiunile Facebook să funcționeze. Proiectul Libra ar putea să vadă lumina zilei, să devină popular și să facă rețeaua socială chiar mai critică pentru utilizatorii săi. Dacă se întâmplă acest lucru, în ciuda tuturor greșelilor pe care Facebook le-a făcut și a examinărilor la care a fost supusă, este posibil ca Internetul să merite Zuck Bucks.

Sursa

Tags

Mihai Ginghină

Redactor Știri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close