TECH

Facebook se va ocupa de clipurile de tip momeală și butoanele false de play

În ultima perioadă Facebook a declarat război articolelor care te ademeneau să dai click pe ele, iar în ultimul an acestea s-au împuținat simțitor. Acum însă Facebook ia în vizor și clipurile false.

Unul dintre cele mai populare moduri folosite de înșelători pentru a păcăli utilizatorii este un buton fals de play. Este o strategie suficient de simplă: distribui un articol care are în poza principală desenat un buton de play, iar atunci când oamenii își vor derula lista de știri, vor crede că este un videoclip. S-ar putea chiar să se și întrebe de ce nu pornește automat ca de obicei, lucru care ar putea să-i determine să dea un click pe falsul clip pentru a se asigura că totul este în regulă și funcționează așa cum trebuie.

Alteori înșelătorii vor distribui o poză statică în format video pentru a încerca să păcălească algoritmul folosit de Facebook. Utilizatorii mai înclinați spre tehnologie știu cum să evite astfel de șiretlicuri, dar este foarte ușor să te lași înșelat atunci când nu ești suficient de atent. Și nu toată lumea are aptitudini tehnice.

Merită atras atenția asupra faptului că aceasta este prima oară când vedem Facebook luând măsuri suplimentare, dincolo de uzualele filtre de text cu care eram obișnuiți până acum. Mai nou se pare că Facebook a început să folosească inteligența artificială pentru a putea într-adevăr să analizeze însuși conținutul video.

Compania a declarat:

Distribuitorii care se bazează într-un mod conștient și intenționat pe astfel de practici înșelătoare ar trebui să se aștepte ca numărul distribuirilor pentru respectivele articole să scadă semnificativ.

Să sperăm că așa va fi.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button