
Pe la începutul anului, când oamenii care cumpăraseră Bitcoin la 19 de mii de dolari erau foarte nemulțumiți că n-au devenit miliardari trei minute mai târziu, un număr mare de distribuitori de reclame au anunțat că vor interzice orice formă de reclamă legată de criptomonede. Iar Facebook a fost unul din cele mai mari entități care să dea bocancul monedelor virtuale.
Acum însă compania a decis să inverseze decizia și să permită iarăși reclamelor pentru criptomonede să fie afișate. Facebook are însă câțiva termeni pe care reclamele trebuie să le respecte pentru a-și putea face apariția pe rețeaua de socializare.
Reclamele pot fi publicate doar de agențiile publicitare aprobate de Facebook și nu pot fi pentru investiții de tipul Initial Coin Offering (la care o companie lansează o criptomonedă care practic nu are o valoare, în speranța că va strânge astfel fonduri pentru un proiect care într-un fel se leagă de moneda care poate că va costa ceva cândva) sau investiții binare (la care investitorii pot să primească absolut nimic în schimb).
Decizia luată de Facebook cu siguranță va avea un efect pozitiva supra pieței de criptomonede, și ar putea obliga alte mari companii, precum Google, să meargă în aceeași direcție. Nu de alta, dar sunt mulți bani în circulație pe care marile corporații nu prea îi pot ignora.