
Chiar dacă în ultimele zile știrile despre Facebook se concentrează mai mult pe mult așteptatul redesign al aplicației Messenger, compania pare să fi lucrat în tăcere la un produs nou destinat unei audiențe mai tinere. Potrivit unui raport al celor de la TechCrunch, Facebook a confirmat că lucrează la LOL, o aplicație care este, în esență, un feed pentru videoclipuri și GIF-uri amuzante. Noua aplicație ar fi împărțită în categorii precum „Pentru tine”, „Animale”, „Fails”, „Farse” și ar conține mult conținut extras din paginile de top cu meme existente pe Facebook. LOL este în prezent într-un stadiu beta privat cu aproximativ 100 de elevi de liceu care au semnat acorduri de confidențialitate cu acceptul părinților.
În prezent, testerii beta văd LOL ca înlocuitor pentru fila Watch din Facebook. Cu toate acestea, echipa spune că această funcție va fi o aplicație independentă sau o extensie la una dintre celelalte aplicații ale companiei. Utilizatorii mai tineri folosesc de obicei caracteristica Stories pentru a partaja și consuma conținut, iar Facebook caută alte modalități de a atrage acest target demografic înapoi la aplicația principală. Cu direcția sa distractivă și ușor de consumat, LOL ar putea fi răspunsul.
Cu toate acestea, raportul celor de la TechCrunch spune că designul lui LOL este prea pueril și că încearcă cu disperare să fie „tânăr și la modă”. Conținutul care poate fi găsit în LOL este uneori vechi de săptămâni, astfel încât adolescenții obsedați de meme s-ar fi putut să il fi consumat deja. Într-unul dintre modelele recente pentru LOL, utilizatorii sunt întâmpinați cu un carusel de colecții tematice numite „Zilnice”, într-un design care amintește de secțiunea Discover de la Snapchat. Mai jos este un feed de clipuri intitulat „Pentru tine”, care conține recomandări oferite algoritmic. Utilizatorii pot filtra feedul LOL pentru a afișa categorii cum ar fi „Clasice”, „Jocuri”, „Celebrități”, „Școală”, „Stand-Up” și altele.
A fost o perioadă în care copiii și adolescenții se dădeau peste cap să fie prezenți pe Facebook, pentru că asta era la modă, însă în ultimii ani aceștia s-au îndreptat încet-încet spre alte platforme, precum Instagram, Snapchat și YouTube. Dacă LOL va reuși să îi recucerească, rămâne de văzut, însă este clar că cei de la Facebook cred în noua aplicație.