Facebook permite giganților tehnologici să acceseze mesajele utilizatorilor
În această săptămână, New York Times a dezvăluit mai multe știri uimitoare despre Facebook: compania „a dat celor mai mari companii tehnologice din lume mai mult acces intruziv la datele personale ale utilizatorilor decât a declarat, scutidu-i în mod efectiv pe acei parteneri de afaceri de regulile obișnuite de confidențialitate.”
Știrea sosește la câteva zile după ce compania a dezvăluit o eroare masivă legată de fotografiile utilizatorilor, la câteva săptămâni după ce 50 de milioane de persoane au fost afectate de un atac asupra căilor de acces și la mai puțin de o lună după ce a fost dezvăluit faptul că Facebook a luat în calcul varianta de a vinde accesul la datele utilizatorilor. Și toate aceste scandaluri sunt în plus față de dezastrul Cambridge Analytica. În iunie 2018, compania a evitat câteva întrebări ale deputaților în scris, după două zile de apariție a CEO-ului Mark Zuckerberg în fața Senatului SUA.
Ziarul a citat „sute de pagini” de documente interne, pe care nu le publică.
Dupa cum a raportat Times:
Forțând o creștere explozivă, Facebook a obținut mai mulți utilizatori, ridicând veniturile din publicitate. Firmele partenere au obținut caracteristici pentru a-și face produsele mai atractive. Utilizatorii Facebook s-au conectat cu prietenii pe diferite dispozitive și site-uri web. Dar Facebook a asumat, de asemenea, o putere extraordinară asupra informațiilor personale ale celor 2,2 miliarde de utilizatori – control pe care l-a exercitat cu puțină transparență sau supraveghere externă.
Facebook a permis ca motorul de căutare Microsoft Bing să vadă numele tuturor prietenilor utilizatorilor Facebook fără consimțământ, arată înregistrările, și le-a oferit companiilor Netflix și Spotify posibilitatea de a citi mesajele private ale utilizatorilor Facebook.
Conform Times, aceste aranjamente le-au permis anumitor parteneri selecți să continue să acceseze datele de contact ale utilizatorilor prin intermediul prietenilor – în ciuda faptului că în 2014 Facebook a declarat că încheie un astfel de acces. Sony, Microsoft și Amazon au fost denumite în mod specific drept companii care au avut această abilitate.
Ziarul a adăugat:
Unii dintre cei mai mari parteneri, inclusiv Amazon, Microsoft și Yahoo, au declarat că au folosit datele în mod adecvat, dar au refuzat să discute detaliat tranzacțiile de partajare.
Această nouă descoperire apare legată, dar separată de revelația recentă că Facebook a extins accesul la companiile care au plătit pentru acest privilegiu în timp ce îl închideau public în 2015.