TECHTech&IT

Facebook e în cădere liberă, Mark pierde peste 15 miliarde de dolari

Directorul executiv al companiei Facebook, Mark Zuckerberg, a înregistrat joi o pierdere de peste 15 miliarde de dolari, compania de social media suferind cea mai mare cădere pe o singură zi în istoria pieței de valori din SUA, la o zi după ce directorii prognozează ani de marjă de profit redusă.

Cel puțin 16 brokeri și-au redus țintele de preț pentr Facebook, după ce directorul financiar David Wehner a fost surprins într-o conferință de altfel obișnuită cu analiștii spunând că societatea se confruntă cu o presiune pe mai mulți ani pe marjele sale de afaceri.

Această „bombă”, după cum a numit-o un analist, a jucat un rol semnificativ în rândul preocupărilor de pe Wall Street, conform căror modelul Facebook ar putea fi amenințat după un an dominat de eforturile de a elimina preocupările privitoare la confidențialitate și rolul său în fluxul de știri globale.

La închiderea bursei, acțiunile valorau cu aproape 19% mai puțin, având un preț de 176,26 dolari per acțiune, ștergând efectiv peste 120 miliarde dolari din valoarea companiei. Această valoare este echivalentă cu aproape de patru ori mai mult decât capitalizarea pe piață a companiei Twitter.

În conferința sa cu analiștii, Wehner a declarat:

În următorii câțiva ani, am anticipa că marjele noastre de operare vor evolua spre aproximativ 35 de procente.

Marja Facebook a scăzut la 44% în al doilea trimestru, de la 47% în urmă cu un an, deoarece a cheltuit foarte mult pe securitate și inițiative de a convinge utilizatorii că firma le protejează intimitatea.

Compania a mai spus că creșterea veniturilor de pe piețele emergente și din aplicația Instagram a companiei, care a fost mai puțin afectată de preocupările privind confidențialitatea, nu ar fi suficiente pentru a compensa daunele.

Valoarea netă de peste 15 miliarde de dolari pe care Zuckerberg a pierdut-o joi este aproape egală cu averea celui de-al 81-lea cel mai bogat om din lume, actualul om de afaceri japonez Takemitsu Takizaki, potrivit datelor Forbes.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button