CommunityRSS PaginaDeMedia

Facebook te va „implora” să citești în întregime un articol înainte de a-l distribui

Poate că ați observat și voi, dar mai toate articolele despre coronavirus publicate pe Facebook sunt însemnate cu un avertisment care menționează caracterul indoielnic al informațiilor. Chiar și așa, multă lume postează pe social media articole fără să fi citit măcar primele două paragrafe, în afară de titlu. De aceea vedem oameni care confundă pamfletele cu știri reale și își exprimă furia pe rețeaua de socializare sau mai știu eu ce.

Pentru asta, Facebook vrea să introducă un nou element în lumea sa virtuală. Este vorba despre un prompt care te avertizează că ești pe cale să dai share unui articol fără să-l fi citit, ca mai apoi să te implore să-l lecturezi, ca să eviți discuțiile aprinse din comentarii sau, efectiv, ca să fii tu împăcat cu sine pentru că știi despre ce este vorba într-o chestie pe care tu, cu mânuța ta, o postezi.

Aici, Facebook are o bilă albă. Nu-i așa că este de bun simț să citești ceva în întregime înainte să vorbești despre acel ceva? Facebook practic încearcă să combată fenomenul de misinformation, menționând că a distribui un articol fără a-l citi înseamnă a omite puncte importante.

Asta vine de pe urma unei idei similare care vizează articolele vechi de peste trei luni. În ambele cazuri, dacă pur și simplu nu-ți pasă, da, poți să dai share oricum, apăsănd pe butonul Continue Sharing. Și da, Facebook s-a uitat cam prea mult peste gard, în grădina vecinilor de la Twitter, care au fost primii cu această idee.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button