SecuritateTECHTech&IT

Facebook, dați în judecată de Districtul Columbia în scandalul Cambridge Analytica

Procurorul general al Districtului Columbia, Karl Racine, a dat în judecată Facebook pe motivul încălcării legilor locale privind protecția consumatorilor. Într-o declarație de presă, acesta a susținut că gigantul media nu a protejat în mod adecvat datele utilizatorilor, „permițând abuzuri precum cel care a expus datele a aproape jumătate din rezidenții Districtului pentru a fi manipulate în scopuri politice în timpul Alegerilor din 2016.”

Procesul este considerat a fi primul proces major de reglementare care decurge din scandalul Cambridge Analytica, izbucnit la începutul acestui an. „Aceasta a permis Cambridge Analytica să achiziționeze informații personale obținute în mod necorespunzător de la 70 de milioane de persoane, inclusiv 340.000 de rezidenți din Districtul Columbia”, a declarat Karl Racine. „Asta înseamnă aproape jumătate dintre oamenii care locuiesc în Districtul Columbia.”

Directorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului DC, Ben Wiseman, a declarat că procesul solicită restituiri și daune, inclusiv „amenzi civile de până la 5.000 USD pe caz”. La 340.000 de beneficiari ale acestor daune, asta ar însemna ca Facebook să plătească un total de 1,7 miliarde de dolari, dar este proabil ca cele două părți să ajungă la o înțelegere pentru semnificativ mai puțin de atât.

Procurorul general a adăugat că și alte state și-au exprimat interesul de a se alătura acestui proces. „Noi credem că intentarea unui proces este necesară pentru a aduce aceste probleme la lumină”, ​​a spus el. Racine subliniază că „Facebook nu a reușit să informeze în timp util publicul (inclusiv rezidenții DC) că zeci de milioane de consumatori și-au avut datele personale vândute către Cambridge Analytica, deși Facebook știa sau ar fi trebuit să știe că aceste date au fost dobândite în urma încălcării normelor sale și au fost folosite în scopuri de publicitate politică.”

Monique Hall, o purtătoare de cuvânt a Facebook, a refuzat să răspundă la întrebări cu privire la noul proces, dar a oferit o declarație în numele companiei. „Revizuim plângerea și așteptăm cu nerăbdare continuarea discuțiilor noastre cu avocații generali din DC și din alte părți”, se arată în declarație.

Sursa

Măriuca Mihăilescu

Nu mă consider un „geek” în materie de tehnologie, dar știu că ceea ce contează la un produs este experiența de utilizare. Plec de la presupunerea ca nu știu nimic despre acel produs și văd cum mă împac cu el. Experiența mea îndelungată ca jurnalist și diversitatea de subiecte și domenii abordate au fost tot atâtea atuu-uri într-un segment publicistic dominat de bărbați. M-am familiarizat suficient de repede cu tehnologia așa încât să prezint Zona IT, emisiunea de pe TVR1 și să pornesc și un proiect personal, dedicat segmentului de home appliances.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button