Facebook are trafic imens, insa are probleme cu businessul
Ia zi boss, nu bagam o reclama cand vorbesti cu mami?
Facebook a raportat faptul ca a vazut o crestere imensa in utilizare odata cu epidemia de coronavirus. Cel mai mare procentaj este concentrat pe apeluri video si mesagerie. Problema companiei este ca cele doua servicii nu sunt monetizate. Ca rezultat, gigantul social media spune ca afacerea sa are de suferit in timp ce se straduieste sa mentina platformele de comunicare stabile.
Acest anunt a venit sub forma unei postari pe blog, care a fost scrisa de analistul Alex Schultz si inginerul Jay Parikh. Amandoi scot in evidenta faptul ca utilizarea serviciilor de mesagerie detinute de Facebook a explodat. In zone precum Italia si Spania, traficul a crescut cu peste 50%, atat pe mesagerie cat si pe apeluri video.
Cresterea in utilizare cauzata de COVID-19 este fara precedent si vedem un numar record de utilizatori in fiecare zi. Este foarte dificil sa mentinem stabilitatea in aceasta perioada, mai ales ca majoritatea angajatilor nostri lucreaza de acasa.
Ce inseamna asta pentru Facebook?
Schultz si Parikh mai scot in evidenta si faptul ca boom-ul de utilizare nu se traduce si in profituri pentru companie. Serviciile de mesagerie nu sunt monetizate la fel ca Facebook News Feed sau Instagram. In acest fel, Facebook este afectat din mai multe directii. Pe de-o parte sunt oamenii care au invadat platforma, iar de cealalta parte sunt profiturile in scadere generate de reclame.
Cea mai mare parte a cresterii de trafic vine pe serviciile de mesagerie. Am vazut insa si oameni care stau din ce in ce mai mult si pe news feed. In acelasi timp, afacerea noastra este afectata la fel de rau ca si celelalte. Nu monetizam serviciile pe care vedem aceste cresteri imense, astfel am vazut o scadere mare in veniturile din reclame de cand s-a raspandit COVID-19.
Si Mark Zuckerberg a vorbit despre acest subiect cu jurnalistii de la New York Times. Acesta a spus ca incearca sa tina compania pe picioare si sa gestioneze cat mai eficient situatia legata de explozia traficului. Cea mai mare dificultate este cauzata de lipsa oamenilor, intrucat 45.000 de angajati Facebook lucreaza de acasa. CEO-ul companiei sustine ca nu a mai vazut niciodata asa ceva.