Facebook ar putea să-și piardă farmecul și pentru cel mai activ grup de utilizatori
Nu este un secret faptul că Facebook și-a pierdut o mare parte din utilizatori în ultimii ani, iar mulți dintre aceștia sunt tineri care se îndreaptă spre alte platforme de socializare precum Instagram și TikTok. În curând am putea vedea însă un alt declin, de această dată din partea celui mai activ grup de utilizatori: adulții și bătrânii.
În încercarea de a readuce utilizatorii tineri pe platforma sa, Mark Zuckerberg a început un proces de „retooling„ prin care Facebook va fi optimizat pentru tineri. Ce înseamnă asta? Înseamnă că platforma se va concentra mai mult pe caracteristici precum Reels (copie de TikTok) pentru a atrage un demografic cu vârste cuprinse între 18 – 29 de ani. În acest fel platforma ar putea deveni un loc mai puțin prietenos cu adulții și bătrânii care probabil o vor părăsi.
Facebook își asumă un risc imens
Deși utilizatorii tineri sunt cei mai avizi consumatori de social media, Facebook își asumă un risc imens cu această strategie nouă. Mark Zuckerberg vrea ca rețeaua de socializare să aibă un focus mai mic pe știri și conținut distribuit de utilizatori, adică fix genul de lucruri care atrag publicul mai bătrân. Iar cu această schimbare, CEO-ul companiei ar putea împușca doi iepuri dintr-o lovitură. Problema apare abia după aceste schimbări. Odată ce ai eliminat publicul în vârstă care reprezintă majoritatea utilizatorilor, poți oare să mai atragi tinerii care deja sunt fideli altor rețele sociale? Asta este provocarea pe care Facebook și-o asumă și riscul pe care trebuie să-l ia în considerare. Iar dacă nu va reuși să devină o destinație interesantă pentru tineri, la fel de bine am putea vedea un declin și mai mare al rețelei de socializare.
Cât despre publicul mai bătrân care populează Facebook, cred că fie se va sparge în grupuri care vor migra spre platforme precum Twitter, fie va rămâne în continuare aici, ocolind noile caracteristici introduse de platformă. Sau cine știe? Poate că va deveni un mod prin care bunicii și părinții noștri vor posta filmulețe scurte din viață lor de zi cu zi. Și așa au îmbrățișat întregul concept de tehnologie cu greu și încă învață ce și cum funcționează pe internet.