Fable 4 trebuia sa fie un joc pentru adulti
Fable Legends a fost ultimul joc la care a lucrat studioul Lionhead, dar in nici un caz nu era jocul la care studioul dorea sa lucreze.
Eurogamer a publicat un articol foarte mare despre istoria studioului Lionhead, oferind multe detalii despre evenimentele recente din cadrul companiei, dezvaluind lucruri pe care publicul pana acum nu le stia. Spre exemplu, angajatii studioului era foarte dornici sa lucreze la un joc Fable de singleplayer nou. Unul care sa fie plasat intr-o perioada mai avansta fata de Fable 3, in era industrializata, care sa aiba un ton foarte intunecat si matur. Jocul nu s-ar fi sfiit sa acopere subiecte adulte, dar cu sensibilitatile tipice pentru seria Fable. Spre exemplu, Jack Spintecatorul ar fi fost un Balverine deghizat.
Acest Fable 4 ar fi urmat sa fie Mass Effect-ul studioului, jocul prin care sa arate cu adevarat ceea ce pot sa faca oamenii de la Lionhead. Tot ce le trebuia era cam 4 ani sa il faca si bugetul necesar. Microsoft nu a vrut sa faca acest joc, in schimb a decis ca Fable Legends ar fi o idee mai buna si a cheltuit 75 de milioane de dolari pentru finantarea sa.
Da, Fable Legends, un joc gratuit anulat de care nu erau prea fericiti nici angajatii studioului Lionhead, a costat 75 de milioane de dolari.
Cand jocul a fost anulat, cei de la Lionhead sperau ca se va relua acel Fable 4 pe care il doreau, iar in cel mai rau caz vor trebui sa faca un Fable 4 pe baza lui Fable Legends, cu personaje din Legends prezente in joc. Studioul a fost insa inchis, Microsoft refuzand ofertele de achizitie primite pentru Lionhead si Fable.
Partea importanta care trebuie inteleasa de aici este ca Microsoft a cheltuit 75 de milioane de dolari pe un joc pe care nu l-a vrut absolut nimeni, nici macar Microsoft, in loc sa faca un parteneriat cu Harebrained Schemes pentru lansarea unei variante actualizate a lui Crimson Skies.