EverQuest Next a fost anulat
Genul MMO pare sortit pieirii intr-o apocalipsa deprimanta si inflacarata. Un abis arzator de grind, gameplay inexistent si acuze ca esti un fanboy CoD daca nu iti place The Division. EverQuest Next, unul din ultimele MMO-uri in dezvoltare a caror concept de baza chiar este o evolutie a genului, a fost anulat.
Studioul Daybreak, care pana acum un an era Sony Online Entertainment, anunta ca proiectul a fost anulat. Motivul acestei decizii suna cam asa:
Din pacate, pe masura ce am pus toate componentele la un loc, ne-am dat seama ca nu era distractiv.
Personal, nu vad de ce acesta ar fi un impediment, pentru ca pot numara MMO-urile care chiar sunt distractive pe degetele de la o mana. Asta cu Tabula Rasa, care a fost anulat cu 7 ani in urma.
Anuntul a venit ca o lovitura grea pentru cei care doreau un nou EverQuest si cei care doreau sa vada un MMO care sa semene mai mult cu ceea ce genul ar fi trebuit sa devina cu ani in urma. EverQuest Next, spre deosebire de predecesorii sai, era un sandbox, unul care avea un ecosistem functional, la care diversii mobi aveau motive sa fie acolo.
Hotii aleatori nu stateau in mijlocul unei paduri pentru ca acolo i-a pus in designer fara nici o idee despre ce facea, ca in The Elder Scrolls Online. In schimb, erau pe drumuri pe care se plimbau foarte des negustori cu bani, pe care ii jefuiau. Iar atunci cand acei negustori nu mai treceau pe acolo, hotii plecau.
Jocul mai avea si un mediu cam complet destructibil, care iti permitea sa sapi pentru a descoperi ruine si civilizatii antice ingropate. Elemente ale acestei tehnologii inca mai poti fi vazute in EverQuest Landmark, un joc similar cu Minecraft, care inca mai ramane in functiune, pentru ca este deja profitabil.
Un individ mai conspirativ ar spune ca motivul anularii a fost mai mult o decizie financiara din partea noului proprietar, Columbus Nova, de a nu investi in dezvoltarea jocului, dar asta ar fi doar speculatia unui individ foarte trist, care acum nu mai are speranta pentru genul MMO.