Anul ăsta a fost marcat de achiziții uriașe în industria de jocuri video, iar după ce Microsoft a scos din buzunar 68.7 de miliarde de dolari pentru a cumpăra Activision Blizzard, din ce în ce mai multe companii mari își caută o casă nouă. Zvonurile au tot vorbit despre Ubisoft, am văzut și cum Square Enix a făcut pasul și a vândut trei studiouri către un published european, însă cel mai nou nume despre care vorbesc aceste zvonuri este EA (Electronic Arts). Doar că aici nu este vorba despre un studio, sau o companie cu două-trei jocuri mari la activ, ci vorbim despre una dintre, dacă nu chiar cea mai mare firmă din gaming.
Când spui FIFA, Battlefield, Apex Legends, Need for Speed, Burnout și astea-s doar câteva nume care mi-au venit în cap pe loc, spui fără doar și poate Electronic Arts. Indiferent de reputația negativă pe care compania a căpătat-o în ultimul deceniu, valoarea IP-urilor sale este imensă, iar cine va cumpăra acest colos al gaming-ului va încheia fără nici o urmă de îndoială cea mai mare achiziție din istoria jocurilor video. Și se pare că acest moment va avea loc mai devreme sau mai târziu.
În ultimii ani, pe măsură ce marile companii din media au început să fie interesate de industria jocurilor video, Electronic Arts au discutat cu diverși posibili cumpărători precum Disney, Apple și Amazon. Câteva surse familiare cu subiectul susțin că EA și-a tot căutat un cumpărător, iar afacerea Microsoft – Activision nu a făcut decât să motiveze și mai mult compania. Alte surse mai vorbesc și despre o posibilă fuziune, ceea ce ar păstra o parte din putere in mâinile companiei.
Dylan Beyers, Reporter Puck
Ce achiziții importante au dus la dorința celor de la Electronic Arts?
Este clar că în acest punct Electronic Arts caută să vândă pentru a profita de creșterea bruscă și puternică a pieței de jocuri video. Pandemia a obligat o mulțime de oameni să stea izolați în case, iar jocurile au fost o activitate numai bună de pierdut vremea și de deconectare de la viața cotidiană. Iar când se întâmplă să fii una dintre cele mai mari companii din această industrie, care este împânzită de achiziții spectaculoase, scuzați-mi franceza, dar prost să fii să nu profiți.
Mai jos am realizat o listă cu cele mai mari achiziții din industria jocurilor video. Și cred că veți fi surprinși să aflați, dar acest trend a început mult mai devreme de 2020:
- Bandai > Namco (2005, 1.7 miliarde de dolari)
- Facebook > Oculus (2014, 2 miliarde de dolari)
- Microsoft > Mojang (2014, 2.5 miliarde de dolari)
- Activision Blizzard > King (2015, 5.9 miliarde de dolari)
- Tencent > Supercell (2016, 8.6 miliarde de dolari)
- Tencent > Leyou (2020, 1.3 miliarde de dolari)
- Zynga > Peak (2020, 1.8 miliarde de dolari)
- Microsoft > ZeniMax (Bethesda) (2020, 7.5 miliarde de dolari)
- Tencent > Sumo Group (2021, 1.3 miliarde de dolari)
- ByteDance > Moonton (2021, 4 miliarde de dolari)
- EA > Glu (2021, 2.4 miliarde de dolari)
- EA > Playdemic (2021, 1.4 miliarde de dolari)
- Take-Two > Zynga (2022, 12.7 miliarde de dolari)
- Sony > Bungie (2022, 3.6 miliarde de dolari)
- Microsoft > Activision Blizzard (2022, 68.7 miliarde de dolari)