Cu ere nenumărate în urmă, E3 era un eveniment la care oameni din industria jocurilor se duceau să discute cu alți oameni din industria jocurilor, prezentându-și unul altuia diverse proiecte și produse la care lucrau, iar pe undeva pe acolo mai era și presa, ce oferea publicului larg informații despre aceste proiecte și produse.
Multe s-au schimbat de atunci, E3 devenind un eveniment deschis publicului larg, orientat foarte mult pe spectacol, cu urși panda, aplaudaci și vedete. De ce? Pentru că înceta să mai fie evenimentul central al industriei, având competiție serioasă de la Gamescom sau de la eforturi create de comunitate, precum PAX. Iar asta nu era tocmai pe placul organizației ESA, care tot a încercat să mențină E3 în lumina reflectorului pentru a-și menține relevanța. Iar anul viitor va încerca din nou, pregătind schimbări ce nu par să fie tocmai pe placul tuturor membrilor organizației semi-malefice.
Conform unor informații ce s-au scurs de la ESA zilele trecute, E3 2020 urmează să își schimbe oarecum direcția. Se va concentra pe stabilirea evenimentului ca un „brand social al binelui”, prin aducerea mai multor vedete plătite și a unor „influenceri” care să propage mesajul pozitiv al E3-ului. Evenimentul va fi extins pentru adăugarea a cam zece mii de vizitatori adiționali, cu o reconfigurare a aranjamentului efectiv al standurilor. Apoi, ESA va crea parteneriate media, plătite, cu diverse entități externe, pentru propagarea mesajului și extinderea vizibilității membrilor evenimentului, în timp ce se păstrează un anumit grad de control asupra a ce se raportează despre E3. Ce înseamnă asta? Probabil mai puține critici.
Astfel, ESA vrea să transforme E3 într-un „eveniment cultural”, „plin de evenimente și spectacol”, „plin de pop-culture”, „amplificat”. Reacția companiilor ce fac parte din ESA nu pare să fi fost tocmai pozitivă, deoarece presupune costuri suplimentare, în special când vine vorba de vedete. În mod normal, Electronic Arts și Activision erau răspunzători pentru aducerea pe scenă a diverse nume paralele cu industria jocurilor, dar care ar atrage atenția presei externe și a oamenilor care habar nu au despre ce este vorba la E3. Dar cum ambele companii au plecat de ceva timp, având acum propriile evenimente, ESA a cam intrat în pierderi pe partea de relevanță. Și nu sunt singurele pierderi, organizația semi-malefică tot rămânând fără membri în ultimii ani, pe măsură ce lumea își dă seama că există mai multe opțiuni, mai ieftine sau mai eficiente, pentru promovarea jocurilor.
Cert este că vom avea un E3 2020 diferit.
[PC Gamer și GameDaily]