Dragon Age 4 va fi anuntat la The Game Awards 2020
De curand mi-a revenit pofta aceea nesanatoasa de RPG-uri, iar primul nefericit supus exploatarii s-a nimerit a fi Dragon Age, cu un playthrough nou. Ce-i drept, in obsesia mea necontenita pentru creat personaje dubioase si suparat NPC-urile prin optiuni de dialog care le intristeaza, am jucat suficient de frenetic incat sa trec si prin Dragon Age 2 si prin Inquisition.
Am amintiri placute cu franciza asta, primul titlu fiindu-mi calmat si remediu spiritual inca de pe vremea liceului. De aceea, nu mica mi-a fost mirarea atunci cand BioWare au reusit INTR-UN final sa vina cu o veste oficiala, oricat de mica, legata de Dragon Age 4. Si sa va spun si de ce.
„Age-ul” pe undeva prin 2019
Cred ca am auzit prima data de un nou Dragon Age prin 2019. Detaliile erau doar niste zvonuri amarate, menite sa starneasca interesul fanbase-ului incantat de povestea fantastica zamislita de BioWare. Ar fi trebuit sa avem parte prin iunie 2019 de mai multe informatii, in cadrul livestream-ului EA Play, insa am ramas cu buza umflata si cu vreo doua-trei imagini in-game, asa, ca sa nu zicem ca BioWare minte.
Pentru mine, cel putin, a durat o vesnicie pana cand BioWare a iesit din hibernare si ne-a asigurat ca jocul asta este hit si ca n-a murit (ha,ha…).
Vestile bune au iesit la iveala zilele acestea. In ziua de 4 decembrie, pe care BioWare si comunitatea de fani o numesc „Dragon Age Day”, dezvoltatorii au anuntat ca Dragon Age 4 va fi dezvaluit si discutat mai pe larg la Game Awards 2020. Tot ca mod de a sarbatori acea zi speciala, BioWare a postat pe noul sau site patru short stories din universul jocului, fiecare insotit de cate un artwork deosebit. Povestioarele sunt urmatoarele:
- The Next One, by Bryanna Battye
- Ruins of Reality, by John Dombrow
- The Wake, by Mary Kirby
- Minrathous Shadows, by Sheryl Chee
Zile bune, zile rele si zile Dragon Age
Faptul ca un sequel pentru franciza asta se afla in dezvoltare ar trebui sa bucure pe multi. Cu toate astea, mi se pare putin suspect faptul ca Mark Darrah, producatorul executiv Dragon Age, a decis sa paraseasca familia BioWare, fiind inlocuit de Christian Dailey.
Exista voci care isi exprima ingrijorarea cu privire la aceasta schimbare, cum ca ar afecta destul de serios calitatea storytelling-ului, imiplicit a jocului. Am putea spune ca BioWare trece prin niste vremuri cam neplacute, care ar putea (sau nu) sa isi puna amprenta asupra noilor titluri Dragon Age si Mass Effect. Din pacate, doar timpul va putea spune daca BioWare va reusi sa recupereze teren si sa continuie traditia RPG-urilor de calitate, inceputa cu bunul si batranul Baldur’s Gate.