CommunityRSS PaginaDeMedia

Dosarul Digital devine înlocuitorul celui cu șină pentru asistenții sociali

Dosarul Digital îl înlocuiește pe cel tradițional, care poate fi o bătaie de cap pentru mulți dintre noi, de la glumele nenumărate legate de ideea aceasta și până la actuala hârțogăraie care trebuie atent gestionată.

Cei care activează în domeniul serviciilor sociale, în cadrul instituțiilor de stat sau al organizațiilor neguvernamentale pot opta de astăzi pentru varianta electronică, și anume Dosarul Digital al beneficiarului. Acesta le va ușura realizarea documentației, dar și accesul la istoricul beneficiarilor, în condiții de siguranță a procesării datelor.

Dosarul Digital poate fi descărcat, deocamdată, pe dispozitive cu Android din Google Play, versiunea pentru iOS urmând să devină disponibilă în perioada următoare. Varianta desktop poate fi accesată pe pagina oficială a proiectului. Pentru utilizarea soluției, organizația sau instituția care dorește să integreze în practica de lucru „Dosarul Digital” solicită pe platformă un cont de utilizator. După crearea acestuia, se pot genera conturi pentru fiecare dintre angajații săi. 

 

Dosarul Digital este viitorul unei gestionări eficiente și rapide

Printre avantajele utilizării „Dosarului Digital” se numără colectarea datelor despre beneficiari în format electronic, păstrarea unui istoric al acestora accesibil oricând, de pe telefon, tabletă, sau PC, raportarea simplificată către Direcțiile Generale de Asistență Socială, dar și reducerea timpului alocat centralizării, transcrierii și construirii de rapoarte, datele putând fi colectate și introduse în platforma „Dosarul Digital” în timp real.

Dosarul Digital

De asemenea, soluția permite configurarea unor formulare conform nevoilor fiecărei organizații sau instituții. Dosarul Digital este un instrument util și pentru organizațiile care activează în zone vulnerabile, unde accesul la servicii pentru membrii comunității este redus sau inexistent, pentru că permite colectarea recurentă a informațiilor, spre exemplu, privind starea de sănătate a acestora.

Organizațiile neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale și serviciile de stat au obligativitatea de a completa o documentație stufoasă sub forma unui dosar în format fizic, numit „dosarul beneficiarului”. Un sondaj pe bază de chestionar aplicat de FDP Cluj în perioada ianuarie- iunie 2020 în rândul a aproximativ 100 de angajați din organizații neguvernamentale și din direcții de asistență socială din toată țara își spune cuvântul.

Dintre aceștia, 50 au afirmat că alocă 75% din timpul de lucru pentru a completa dosarele beneficiarilor, iar 48 au declarat că dosarele conțin mai multe documente în care este necesară completarea acelorași informații. Un alt factor ce îngreunează activitatea asistenților sociali este nevoia de a reveni constant la documentația de monitorizare întocmită anterior.

Înlocuitorul digital pentru dosarul cu șină este doar un exemplu pentru faptul că lumea se îndreaptă cu pași repezi către soluțiile optime oferite de tehnologie, iar avantajele unei astfel de „migrații” se bazează pe eficiență și productivitate:

„ Sub presiunea continuă a timpului, ne bucurăm că putem testa și implementa o aplicație digitală menită să ușureze munca asistenților sociali, un instrument care poate deveni indispensabil profesioniștilor din acest domeniu. Soluția le permite să își desfășoare activitatea de zi cu zi, de oriunde și oricând, având acces rapid și securizat la datele necesare îndeplinirii sarcinilor zilnice. Mai puțină muncă manuală și o productivitate îmbunătățită a asistentului social sunt doar câteva dintre beneficiile acestei aplicații digitale, beneficii care ne vor ajuta să obținem eficiență, rapiditate, productivitate și o reducere considerabilă a erorilor” Cosmina Simiean Nicolescu, Director General al Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB).

Proiectul a fost finanțat de Fundația Vodafone România prin programul strategic „Connecting for Good” și a fost dezvoltat de Fundația Dezvoltarea Popoarelor Filiala Cluj (FDP Cluj), cu sprijinul Code for Romania, în cadrul Civic Labs. 

 

 

 

 

 

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button