Doom zboara pe Vulkan
Anuntul noilor placi video GeForce de la Nvidia a fost insotit si de cateva demonstratii in direct ale unor jocuri noi care folosesc tehnologie diferita fata de cea folosita pana acum, precum Vulkan.
Pe scena a fost prezentata o varianta a noului Doom care in loc sa ruleze pe OpenGL sau DirectX 11, functiona folosind API-ul celor de la Khhronos Group, iar rezultatul a fost impresionant. Ce e drept, jocul rula pe o placa video GeForce GTX 1080, asa ca asta fara indoiala a contribuit la faptul ca Doom mergea la aproape 200 de cadre pe secunda.
Varianta de lansare a lui Doom nu va veni cu Vulkan implementat, acesta va fi adaugata abia peste cateva saptamani. Motivul este destul de usor de inteles, Doom nu a fost construit pentru Vulkan. Aproape nici un joc existent nu a fost construit pentru Vulkan.
Majoritatea implementarilor existente ale lui Vulkan au fost facute dupa fapt in jocuri care nu au fost cosntruite cu el in minte, la fel ca DirectX 12. De asta s-a tot intamplat ca succesorul lui OpenGL sa aiba performanta mai slaba ca DirectX 11, dar tot superioara lui OpenGL. Poate Doom va schimba asta.