PC&Consoles

Doom primeste Vulkan, iar rezultatele sunt sesizabile

Doom este primul joc de mare buget care sa dea atentie lui Vulkan. Noul API, rival al lui DirectX 12, a fost integrat in ultimul patch in joc, iar rezultatele din benchmark-uri vorbesc de la sine. Sporul de performanta pentru noul software este sesizabil.

Conform testelor care au fost efectuate de cei care au avut aces la hardware si la joc, unele placi video pot atinge sporuri foarte mari de performanta sub Vulkan.

Intr-un exemplu de la GamersNexus, GTX 1080 a reusit sa obtina aproape 30 de cadre pe secunda mai mult sub Vulkan pe detalii Ultra la rezolutia de 1080p. Asta in timp ce generatia anterioara de placi video, reprezentat de un GTX 970, a obtinut… rezultate inverse, performanta chiar scazand. Aceasta problema de proformanta pe unele placi Nvidia a fost sesizata si de Guru3D, GTX 1070 fie stand pe loc, fie oferind mai putina performanta sub Vulkan.

vulkan-doom-1080p

Dar partea cu adevarat interesanta vine de la RX 480. Sub Vulkan, aceasta placa video sparge acum pragul de 110 cadre pe secunda, in medie, pe 1080p la detalii Ultra, sub OpenGL 4.5 fiind in stare poate in cel mai bun caz de 90 de cadre pe secunda.

In rezolutii mai mari, precum 4K, RX 480 poate sa tina Doom tot pe detalii Ultra la peste 30 de cadre pe secunda. Ce e drept, nu atinge 40 de cadre pe secunda, dar in teste similare pana si GTX 1080 arata o scadere inexplicabila sub Vulkan la aceasta rezolutie.

guru3d

Asa ca daca aveti Doom, noul update v-ar putea oferi un spor de performanta foarte bine venit… sau va trebui sa asteptati un update de driver de la Nvidia, pentru ca ceva pare cam putred in Danemarca.

 

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button