DOOM cel clasic prinde viață datorită acestui mod ray-tracing
Nu încape îndoială că din 1993 și până acum, DOOM a suferit numeroase mutații în materie de moduri, hărți și conținut. Cu unele, ai mai multe de făcut, cu altele, rezolvi probleme de compatibilitate sau bug-uri și, de ce nu, îl pui într-o lumină nouă… la propriu. Bunicul FPS produs de id Software are acum ray-tracing, grație unui mod fan made.
Se numește DOOM Classic: Ray Traced, iar trailerul pentru acesta oferă o comparație side by side între grafica originală a jocului și noua iluminare RT. Rezultatul este impresionant și ai impresia că parcurgi o lume nouă. Ray-tracing-ul transformă și îmbunătățește simțitor experiența de joc, așa cum am văzut și în Minecraft RTX și Quake II RTX. Și este cu atât mai impresionant când afli că, spre deosebire de Quake II RTX, care a fost dezvoltat oficial de id Software și Lighthouse Studio, DOOM Classic: Ray Traced este complet fan made, oferind cam același nivel al calității.
Din păcate, mod-ul în cauză nu prea se bucură de suport pe majoritatea plăcilor video. Momentan este vorba despre compatibilități doar cu plăcile NVIDIA RTX, fără vreun plan privind extinderea suportului pe Radeon sau Intel. Cât despre performanța în sine, CapFrameX oferă drept exemplu 239FPS (de la 500FPS pe DOOM-ul fără modul ray-tracing) pe o placă RTX 3090, doar că nu se știe dacă, în timpul sesiunii, a fost activat și DLSS-ul, opțiune care este de asemenea suportată de mod.
Ca să poți juca DOOM cu modul PrBoom: Ray Traced 1.0.2 instalat, va trebui să descarci și să dezarhivezi fișierul prboom-rt.zip. Apoi, copiază fișierul Doom.wad din folderul original al jocului și inserează-l pur și simplu în folderul cu modul. În sfârșit, poți rula modul prin executabilul prboom-plus. Suportul pentru DLSS și un music pack îmbunătățit vor putea fi descărcate separat.