
Mai țineți minte când a fost lansat DirectX 12, iar unele plăci video aveau suport pentru el, dar parcă nu aveau tocmai suport pentru el? Cum plăcile GeForce din seria 900 îl suportau, dar parcă nu în totalitate? Iar apoi am aflat de la AMD că erau mai multe stagii de suport pentru DirectX 12? Eh, bine ați revenit la anul 2015.
Microsoft a dezvăluit DirectX 12 Ultimate, o nouă versiune a lui DirectX ce nu vine tocmai cu funcții noi, ci le standardizează pe cele care tot și-au făcut apariția în ultima vreme și le pune la un loc. Pe scurt, DirectX 12 Ultimate reprezintă varianta API-ului folosită de consola Xbox Series X și este menit fie lipit ca un soi de insignă pe plăci video ce suportă aceleași trăsături.
Printre acestea puteți găsi lucruri precum DirectX Ray Tracing în varianta 1.1, Variable Rate Shading și Mesh Shading. Lucruri ce ar trebui să facă jocurile să meargă mai bine și să arate mai bine… nu în mod obligatoriu ambele simultan.
DirectX 12 Ultimate va funcționa și cu plăci video ce nu au aceste funcții, doar că nu vor fi active. Momentan, doar Nvidia a anunțat că plăcile sale sunt compatibile, din moment ce are de ceva timp aceste trăsături. AMD încă nu a lansat o placă video bazată pe RDNA 2, dar din moment ce XSX folosește o astfel de placă video și are suport pentru DX12U, seria Radeon 6000 va avea cu siguranță insigna aferentă.
Update-ul software ce va integra noul API va fi disponibil în update-ul mare de Windows 10 din această primăvară.