Diablo 2: Resurrected este pe cât de îndoielnic, pe atât de promițător
Când Blizzard a anunțat Diablo Immortal în loc de un D2 Remastered, fanii n-au fost prea încântați. Diablo 2: Resurrected este, deci, acel „ne revanșăm noi” înaintat de studio, dar oare cine se mai bucură de așa ceva după dezastrul cunoscut drept Warcraft 3 Reforged?
Poate că eu. Dar zâmbesc într-un fel doar cu jumătate de gură. Warcraft și Diablo fac parte din francizele mele de suflet. Sincer să fiu, nu m-a deranjat niciodată să rulez din nou versiunile originale, vechi de aproape 20 de ani, căci ăsta e farmecul.
Când Warcraft 3 Reforged a fost anunțat, am sărit trei metri de bucurie. Când Warcraft 3 Reforged, am fost îngropat trei metri de mânie. Nu numai că încercam să înot într-un ocean de probleme tehnice, dar am descoperit cu stupoare că s-a dus naibii inclusiv clientul cel vechi, astfel încât la fiecare instalare a versiunii originale, Reforged era trântit forțat peste. Bleah!
Tocmai de aceea, în cazul lui Diablo 2: Resurrected, cu un ochi râd, cu un ochi plâng. Anunțat în cadrul BlizzConline weekend-ul trecut, versiunea remasterizată a unui clasic ce a redefinit lumea gaming-ului în urmă cu douăzeci de ani promite grafici îmbunătățite, alături de gameplay și progresie cross-platform.
Întotdeauna mi-a plăcut atmosfera dark fantasy a lui D2, a cărui estetică morbidă și gotică dă peste nas lumii colorate din Diablo 3. Și poate că farmecul ăsta este accentuat de caracterul „old school” al lui Diablo 2. Adică o parte din gașca pixelilor seniori care făceau legea pe ecranele monitoarelor CRT atunci când tu nu erai nici cât genunchiul nucii.
Există oarecum și avantaje când vine vorba de o remasterizare. Compatibilitate cu hardware-ul curent, grafica mai bună, experiență mai fluidă per total, în detrimentul unui posibil suport pentru mod-uri. În orice caz, este posibil ca Blizzard să fi învățat din greșeli.
Diablo 2: Resurrected nu este pus în grija echipei care a măcelărit Warcraft 3 Reforged, ci este dezvoltat de o echipă nouă, în frunte cu Rod Ferguson, noul șef de departament. De fapt, Ferguson nici nu era angajat în cadrul Blizzard atunci când W3 Reforged se pregătea să amăgească fanii.
Luat la bani mărunți de către publicațiile de specialitate, Ferguson a ținut să-i lămurească pe fanii îngrijorați. Mai în glumă, mai în serios, mai pe scurt, mai pe românește, omul nostru ne spune că „W3 Reforged e altă mâncare de pește. Nu știu de alții, dom’le, dar la noi Diablo 2: Resurrected nu va modifica absolut deloc originalul. Vrem să-l păstrăm așa cum a venit el de la mama natură, inclusiv componenta multiplayer. În plus, nu le vom contopi. Diablo 2 și Resurrected vor fi două versiuni de sine stătătoare.” Bineînțeles, Resurrected include și expansion-ul Lord of Destruction.
Pentru mine, cel puțin, epoca de aur a Blizzard-ului a apus de multă vreme. Pur și simplu nu mai există acea magie de care m-am îndrăgostit. Se pare că, odată cu plecarea lui Chris Metzen și a lui Mike Morhaime, compania nu mai este ce a fost… Cu toate astea, aș putea spune că întrezăresc o luminiță la capătul tunelului. Tot ce trebuie făcut pentru ca lumina să nu se stingă este un lucru făcut cu răbdare și responsabilitate.