Mark Cerny, arhitectul câtorva console Playstation 5, a oferit detalii noi și foarte interesante despre ce exact are de oferit o consolă a celor de la Sony. Aveți parte mai jos de o prezentare detaliată a hardware-ului nou, a filozofii din spatele său și chiar un mic istoric despre modul în care au fost dezvoltate consolele anterioare.
Dacă nu aveți răbdare să vă uitați la 50 de minute de discuție, atunci am să vă fac un rezumat. Viteză masivă de stocare. Imensă. Gigantică. Sony pare să fi proiectat consola mai mult în jurul stocării sale, din moment ce a creat componente suplimentare ce se ocupă doar de asta, în loc să trântească un GPU mai mare în sistem.
Imaginea de mai sus se traduce pur și simplu în capacitatea de a oferi o „viteză” de 5.5 GB/s la citire pentru date comprimate, ce devin cam 8-9GB/s în momentul în care sunt decomprimate. Iar în cazul datelor care sunt foarte, foarte comprimabile, în efect poate oferi o viteză de 22GB/s. Dar nu va trebui să vă așteptați la asta prea des.
Viteza sa este mai bine de dublă față de ce vedem la Xbox One X, dar capacitatea va fi de doar 825GB, în loc de 1TB. Vine, totuși, și cu un avantaj important față de competiție pe partea de stocare. Vedeți voi, puteți să îi extindeți capacitatea de stocare nu cu SSD normal de tipul NVMe. Sigur, va trebui să fie unul rapid, ce se poate conforma necesităților în jurul cărora jocurile sunt construite, dar nu va fi un format non-standard.
Clipul de mai sus conține și foarte multe informații despre componenta hardware dedicată ce se ocupă de sunet. Practic, este un GPU ciuntit separat, ce se comportă ca un SPU de Playstation 3, și se ocupă cu recalcularea sunetului pentru un efect 3D audio binaural(necesită căști). Calculul este bazat pe un profil mediu ce ar trebui să se potrivească celei mai mari părți din populație. Dacă nu, atunci vor mai fi vreo patru alte profile pe care le puteți încerca, pentru a avea partea de efectul ideal. Cu timpul vor fi adăugate mai multe profile. Acest sistem va funcționa cu orice tip de boxe sau căști are utilizatorul. Nu contează dacă veți avea un sistem audio 5.1 sau niște căști stereo prăpădite. Rezultatul, în special în cazul folosirii căștilor, este ocazionala imposibilitate de a distinge între un sunet din mediul înconjurător și unul din joc, ducând la un efect de imersiune excepțional, ceva care se va simți și mai bine în VR.
Trecând la părțile despre care le pasă publicului general, aveți parte de 16GB de RAM GDDR6, aveți 8 nuclee Zen 2 la 3.5GHz și o placă video Radeon RDNA 2 cu 36 de unități de procesare. Sunt cu 16 mai puține ca la Xbox One X, dar funcționează la o frecvență mai mare cu 400MHz. Iar conform lui Cerny, acea diferență se va vedea în special când este nevoie de cronțănirea mai multor elemente mici. Consola este proiectată să funcționeze mai mereu la frecvențele sale maxime.
Puteți vedea mai jos un tabel cu toate detaliile, împrumutat de pe Eurogamer. Încă nu avem un preț. Lansarea va fi la sfârșitul acestui an.
PlayStation 5 | |
---|---|
CPU | 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (variable frequency) |
GPU | 10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency) |
GPU Architecture | Custom RDNA 2 |
Memory/Interface | 16GB GDDR6/256-bit |
Memory Bandwidth | 448GB/s |
Internal Storage | Custom 825GB SSD |
IO Throughput | 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed) |
Expandable Storage | NVMe SSD Slot |
External Storage | USB HDD Support |
Optical Drive | 4K UHD Blu-ray Drive |