Scurgeri, scurgeri și iar scurgeri. Seria Ampere de plăci video ale companiei Nvidia nu și-au făcut simțită prezența la CES, dar urme ale lor au răsărit zilele trecute pe internet.
Conform informațiilor obținute de MyDrivers, numele de cod folosite de trei dintre noile GPU-uri sunt GA102, GA103 și GA104. Primul dintre ele este rezervat pentru modelele high-ridicol-de-high-end, acoperind plăci precum inevitabilele Titan, Ti și toate cele. Despre GA102 nu sunt informații referitoare la configurație, dar sunt despre celelalte două.
Modelul GA103 vine la pachet cu 3480 de nuclee CUDA, ceea ce l-ar face un candidat bun pentru a fi folosit la un RTX 3080, venind până și cu 10GB de memorie pe o magistrală de 320 biți. Procesorul grafic în sine suportă până la 20GB de memorie, dar așa ceva este de-a dreptul ridicol pentru o placă video de gaming. Însă acest GPU cu siguranță va putea fi refolosit pentru diverse modele de plăci de compute, ce vor beneficia enorm de cantitatea suplimentară de memorie.
Celălalt model, GA104, este speculat ca fiind menit pentru modele precum un RTX 3070, având doar 3072 de nuclee CUDA și o magistrală de memorie de 256 biți, cu 8GB de memorie video. Procesorul suportă însă până la 16GB de memorie, ceva ce tot ar fi ridicol pentru o placă video de gaming. Știu că deja ne apropiem de limitele a 8GB pentru unele jocuri până și la rezoluții mai mici de 4K, dar de 10GB ar fi mult mai credibil pentru o placă ce nu costă cât o mașină nouă decât 16GB.
Plăcile Nvidia din seria 3000 ar trebui să își facă simțită prezența într-un mod mai concret din această primăvară. Din moment ce nu știm nimic despre ce fel de performanță ar putea oferi arhitectura Ampere față de Turing, nu prea am ce să speculez referitor la puterea acestor plăci. Totuși, scăderea la 7 nanometri se va simți. Am o impresie că se va simți mai bine decât tranziția de la Pascal la Turing. Poate mai în ton cu cea de la Maxwell la Pascal, când a fost ultima scădere a dimensiunii procesului de fabricație pentru Nvidia.
Există foarte multe speranțe că vor reuși să ofere performanță mai bună pe partea de Ray Tracing, transformând această funcție nouă și foarte minunată în ceva mai mult decât gluma seacă pe care o știam în 2018… și jumătate din 2019.
Ce vreau să spun este că a venit timpul ca Unreal 1 să fie refăcut cu Ray Tracing. Vă puteți imagina demo-ul acela cu castelul și Ray Tracing? Deja arăta fenomenal folosind trucurile vremii. Cu RT cine știe cât de bine ar putea să arate. Iar partea bună este că și AMD lucrează la Ray Tracing, așa că chiar există șanse că ne vom putea bucura cu toții de o așa minune.