GamingPC&ConsolesTech&IT

Detalii despre chipset-ul AMD din noile console de jocuri

Anul acesta, la E3, cu siguranță vom afla câteva detalii foarte interesante despre următoarea generație de console de jocuri. Dar până atunci avem parte de tot soiul de leak-uri.

Unul dintre cele mai recente astfel de leak-uri susține că a fost găsit numele chipset-ului efectiv care va fi folosit de ambele console. Acesta s-ar numi AMD Gonzalo, iar numele său de cod ar fi 2G16002CE8JA2_32/10/10_13E9. Da, știu, este foarte lung și greu de zis, dar include câteva mici indicii despre performanța sa. Chipset-ul ar urma să includă 8 nuclee fizice bazate pe arhitectura Zen (posibili chiar Zen2  pe 7nm), cu frecvențe ce variază de la 1GHz în starea de repaus la 3.2GHz atunci când consola este folosită la maxim.

Alături de procesorul efectiv, în chipset ar urma să se afle și nuclee Navi. Nu ca o componentă separată, cum s-a întâmplat la consolele din generația curentă, ci ca o parte din ansamblu, într-un mod similar cu un APU. Totuși, nu va fi un APU în stilul celui pe care îl vedem pe PC, vorbim totuși de o componentă creată de divizia Semi-Custom a AMD, după nevoile celor de la Microsoft și Sony pentru propriile console. Component grafică ar fi un Navi 10 Lite, orice ar însemna asta, funcționând la frecvența de 1GHz.

Progresul tehnologic de la dinozaurul împotmolit în smoală, ce purta numele de Jaguar, va fi cu siguranță sesizabil. Nu doar că noul procesor va funcționa la o frecvență cu aproape 1GHz mai mare, dar este bazată pe o arhitectură mult mai bună, ce ar trebui să ofere în total vreo 60%, poate 80% spor la numărul de instrucțiuni per ciclu de procesare. Așa că rezultatul ar fi sistem ce doar pe partea de CPU ar fi echivalentul generației curente, dacă ar fi funcționat la o frecvență de mai bine de 5GHz. Numai că spre deosebire de orice bazat pe Bulldozer, acea frecvență nu va necesita un reactor nuclear pentru alimentare sau Oceanul Arctic pentru răcire.

Rezultatul va fi că departamentele de marketing nu vor mai trebui să inventeze scuze și campanii de demonizare a rulării jocurilor la 60 de cadre pe secundă. Playstation 5 și Xbox Too vor fi console foarte interesante.

[Tom’s Hardware]

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button