Destiny 2 Review – Uiti cum arata lumina!

Studioul responsabil pentru jocul de astazi, Destiny 2, are darul de a realiza titluri care te tin in casa cu zilele, reusind sa puna cap la cap lumi, personaje si povesti antrenante. Totusi, asta nu scuteste primul titlu de o serie de critici, unele legate de poveste, altele legate de continut, fanii argumentand ca Destiny 2 trebuie sa fie o evolutie, altfel seria va ajunge la un final abrupt. Daca a reusit Bungie sau nu sa faca asta, ramane sa aflam in review-ul lui Destiny 2.
In cele cateva zeci de ore petrecute in Destiny 2, titlul nu a reusit sa ne plictiseasca, aruncand tot timpul in fata jucatorului varii misiuni si task-uri, unele tinand strict de poveste, altele care te ajuta cu gear si experienta. O aventura similara cu Borderlands, sistemul de loot si multe alte elemente fiind refacute de la zero, Destiny 2 reusind sa fie un joc mult mai antrenant. Lucru datorat si povestii, care cu toate ca are la baza o naratiune de genul: „A venit un baiat intergalatic rau si acum nu pot gardienii sa isi dea respawn, pentru ca le-a umbrit bila magica.”, reuseste sa fie nu doar placut de parcurs, dar si presarata cu personaje mult mai diverse fata de prima iteratie.
Povestea este destul de simpla la baza. Vine un baiat rau din spatiu, ii ataca pe gardieni din senin, ii pune la colt si le acopera bila magica din cer pe care toata lumea o venereaza, mai putin cetatenii de rand. Exista si un comentariu politic pe acolo, dar atat de firav incat nu merita bagat in seama. Povestea si folclorul in acest caz sunt explicate mai bine, contextual, jucatorul fiind mult mai investit, in ciuda premisei slabe.
Unde straluceste povestea este la capitolul structura si personaje. Felul in care este prezentata povestea este cat se poate de placut, avand de aceasta data o structura bine definita cu personaje de care chiar ajungi sa iti pese. Bine, mai mult decat de propriul personaj care si de aceasta data este un avatar mut. In ciuda acestei decizii, te scufunzi in poveste, o intelegi mai bine de aceasta data si investesti emotional mai mult in ea.
O critica ar putea fi legata de felul in care actiunea se desfasoara pentru jucator. Cu toate ca exista un pericol iminent si toata lumea sta ca pe ace, ai timp sa mai faci o misiune, doua si sa te plimbi pe ici si colo. Nu exista un simt al urgentei… ceva care sa te tina in priza si sa te oblige sa avansezi in naratiune. Din acest motiv, multi jucatori vor experimenta o lupta de final dezamagitoare, cu toate ca payoff-ul de la final anunta cateva elemente interesante.
Totusi, sarind peste acest aspect negativ, personajele sunt crema in Destiny 2, fiind un contrast imens intre prestatiile obosite si sterse din primul joc si felul in care interactioneaza cu tine acum NPC-urile. Mai ales cele importante pentru naratiune, Cayde-6 fiind de departe preferatul fanilor. Are umor si o gaina pe post de companion… ce poti sa ceri mai mult? Aici straluceste si reuseste sa fie memorabil Destiny 2, avand mai mult de lucrat la felul in care spune povestea si foarte putin la personajele care participa la aceasta. Pe de alta parte, trebuie mentionat ca povestea in sine, din Destiny 2, nu se ia prea in serios, lipsind tonurile sumbre adanc infiripate in esenta jocului.
In esenta, Destiny 2 a reusit sa reduca toate elementele negative aproape de zero si sa livreze o naratiune memorabila, ceea ce ajuta destul de mult, mai ales daca ne gandim ca au facut acelasi lucru si cu mecanicile de joc.
Adio acel sistem de lumina, totul fiind relucrat si rearanjat pentru a fi mult mai usor de inteles. Exista un meta in spate, care aduce aminte de cat de fin poate sa fie balansul intre un mod in plus sau in minus, armele putand sa fie imbunatatite si modate pentru a primi diverse efecte. Daca initial pare destul de simplu, pe masura ce primesti arme mai bune, cu calitati superioare vei afla ca o sa ai nevoie de foarte multe materiale pentru a ajunge la un combat power adecvat.
Acum este mult mai usor de intels unde iti fierbe oala, sistemul de puncte indicand exact cat combat power ai si de cat mai ai nevoie pentru o misiune. Dar, pana la urma, totul se va rezuma la modificatoare si la gear cat mai puternic, Bungie promitand continut nou in urmatoarele luni, ceea ce va bucura foarte mult grinderii.
Si o sa ai ce sa faci in acest joc, in afara de grind! Lumea din Destiny este superba, iar directia artistica o sa te fure. O sa te plimbi intre IO, Pamant si alte locatii, jocul punand la dispozitia ta o varietate de locatii pe care sa le explorezi si sa le descoperi. Din pacate nu o face si la capitolul inamici, multi dintre acestia fiind la un upgrade grafic distanta fata de Destiny 1. Dar reusesc sa impresioenze uneori, reusind sa flancheze, sa te copleseasca in unele cazuri, ba chiar sa te trezesti cu ei ca se ascund in afara campului tau vizual daca esti prea departe.
Bine, asta nu inseamna ca avem un inteligent artificial senzatie la carma. AI-ul lasa in unele cazuri de dorit, la care mai adaugam si eterna problema a jocurilor de acest gen, inamicii in care poti turna cateva incarcatoare. Combinatia de AI aproape inteligent si inamici super greu de dat jos rezulta de cele mai multe ori in valuri de inamici foarte greu de distrus. Motiv pentru care Destiny 2 are mai mult farmec in co-op. Cum ti-ai strans cativa amici, experienta devine mai interactiva si mai distractiva, asta pentru ca jocul iti da o groaza de facut.
De la evenimente publice, pana la misiuni zilnice, harti pentru diverse comori, colectare de X obiecte pretioase pentru X factiune si lista continua. O sa pierzi zeci de ore cu amicii online colectand shard-uri sau blocuri de date si nu o sa vezi cum trece timpul, existand constant ceva de facut. Ba un event public, ba un PVP, ba o misiune speciala, indiferent ca doresti ceva axat pe ceva mai aproape de un RPG sau ceva mai aproape de un FPS, Destiny 2 livreaza. Aici straluceste acest titlu cu adevarat.
Este un joc care isi merita pretul de 60 de euro, cu toate ca pare usor… ciopartit si lovit de micro-tranzactii. Pot sa storci minim 300 de ore din el fara probleme, cele 15 misiuni de campanie, alaturi de Strike, misiunile secundare si Crucible, putand sa ajunga la acest cumul fara doar si poate. Daca joci si online cu prietenii atunci lucrurile sunt mult mai fun. Includerea unei harti si abilitatea de a te teleporta dintr-un loc in altul este si ea o aditie bine venita, elemente care nu fac decat sa scada din nivelul de frustrare al jucatorului, per total reusind sa rezulte un joc in care poti efectiv sa te pierzi. Asta pentru ca fiecare actiune pe care o intreprinzi in Destiny 2 iti aduce, inevitabil, noi recompense, iar asta va mana o mare parte din useri.
Directia artistica ajuta si ea foarte mult. Discutam cu un joc mult mai colorat si mult mai matur fata de precedentul, cu o personalitate artistica definita de aceasta data si patru locatii, in timpul campaniei pe care le poti explora dupa bunul plac. Te pierzi in peisaj, trecand de la fauna digitala, pana la dulcea imbratisare a spatiului de la locatie la locatie. Bungie a facut o treaba exceptionala in acest caz, intreg ansamblul vizual fiind greu de uitat. Iti va placea sa te plimbi pe Pamant sau pe IO, te va incita sa vezi cum au teraformat VEX o planeta si cum fiecare planeta are o identitate propie. Mult mai bine gandit si mai bine prezentat fata de precedentul, ceea ce aduce plus valoare la final.
Nici sunetul nu a fost neglijat, cu toate ca de aceasta data prestatiile vocale sunt mult mai vii si mai bine redate de catre actori. Fie ca discuti pe Crucible sau in Farm cu unul dintre acestia, o sa ai o idee generala despre ce motivatii au, cat de implicati sunt in acest razboi si de ce sunt acolo. Sigur, se putea mult mai bine, dar comparativ cu prestatia lui Dinklebot …. Destiny 2 este in alta liga.
Sunt din pacate si critici legate de substanta generala a jocului. Destiny 2 este prea usor! Mult prea usor. Ajungi destul de repede la Cap level, gear-ul este mai usor de obtinut, dar se si scaleaza la nivelul tau. Nu misiunile sunt scalate la nivelul tau, asa cum era normal. Inamicii devin brusc redusi mintal cand iti ajunge viata pe rosu. Adversari in care descarci zeci de incarcatoare… si lista este destul de lunga. Sunt probleme de implementare. Sinceri sa fim, era mult mai simplu sa nu refaca intreg sistemul si sa introduca o functie de new game plus, astfel eliminandu-se necesitatea unui slider de dificultate. Dar, cel mai probabil, viziunea si directia acestui joc sunt altele in ochii celor de la Bungie. Noi putem sa ne plangem de ceea ce ne-a deranajat. Cap-ul la 30 de cadre in unele cazuri, inamicii slabuti si lipsa unui new game plus.
Exista loc de mult mai bine in Destiny 2 si cel mai probabil s-ar putea sa primim cateva ajustari insemnate in acest joc. Pe de alta parte, discutam despre un joc care cu toate ca are o tona de continut, are foarte putina substanta care sa te lege de el, cu exceptia loot-ului si nevoia de a avea cel mai rar gear cu X efect. Daca aceasta este ratiunea ta de a trai, atunci Destiny 2 o sa fie exact de ceea ce ai nevoie. Daca ai jucat Borderlands 2 sau Diablo 2 intr-o disperare, o sa iubesti jocul asta, pentru ca te tine ocupat. Daca vrei ceva cu mai multa substanta si din care sa mai musti si putin la nivel de substrat, poti incerca seria S.T.A.L.K.E.R. cu moduri. Totusi, pentru ceva fun, simplu, fara prea mare bataie de cap si mai ales pentru mase, Destiny 2 este exact ceea ce a recomandat doctorul. Nici prea complicat, nici prea simplu, cu un meta in spatele sistemului de level up bazat pe modificatori mici, dar care au impact asupra jocului si mai ales bine optimizat. Cel putin pe PC, ruleaza decent, ba chiar Bungie au invatat ce e aia rezolutie 21:9. Dar, despre aceste elemente discutam in analiza noastra tehnica Destiny 2 PC vs Console! Per total, Destiny 2 este un joc de 8 cu indulgenta, care are in acest moment baza unui titlu foarte bun. Totul depinde acum de Bungie si de cat de mult sunt inclinati sa plece urechea la comunitate si sa implementeze cateva mecanici noi. Noi aici in Zona vedem un viitor luminos pentru Destiny 2. Ramane de vazut la urmatoarele DLC-uri. Pana data viitoare, distractie placuta la cumparat de engramuri.
*Multumiri Activision pentru amabilitatea de a furniza atat titlul de PS4, cat si de PC.