Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

DeepMind AI știe acum să joace Quake III

/
/
/
img

Dezvoltatorii includ adesea boți nu tocmai capabili în modurile de antrenament, recreeri single player ale modurilor de joc multiplayer și alte părți ale jocului. Aceste automatizări rareori reprezintă o decizie bună; cei mai mulți dintre noi probabil au observat cum boții intră în pereți sau se rotesc în cercuri. Inteligența artificială a companiei DeepMind este puțin mai sofisticată, iar pe 30 mai, compania a dezvăluit că boții lor pot bate jucători umani în modul Capture the Flag al lui Quake III.

Nu este pentru prima oară când auzim numele DeepMind asociat cu diferite jocuri. Cel mai cunoscut exemplu îl reprezintă AlphaGo, care a bătut cel mai bun jucător de Go din lume, astfel încât campionul a declarat că meciul împotriva inteligenței artificiale a fost ca și cum s-ar fi jucat în curtea din spatele casei, în timp ce AlphaGo a explorat universul. Compania a mai învățat, de asemenea, pe agenții AI să joace StarCraft II. (O altă companie, OpenAI, și-a învățat agenții săi să joace Dota 2.)

Quake III este foarte diferit de Go. Este un joc tridimensional jucat într-o perspectivă first person, iar modul său de joc Capture the Flag este mai degrabă axat pe jocul în echipă, spre deosebire de o competiție unu la unu. DeepMind a ales, de asemenea, o variantă a modului care se bazează pe hărți generate în mod procedural, ceea ce înseamnă că agenții nu pot învăța pur și simplu cea mai bună soluție pentru un spațiu prestabilit și în schimb au trebuit să învețe și să stăpânească principiile modului de joc Capture the Flag.

Ca să aveți o vagă idee despre cât de bine au învățat agenții să joace Quake III, imaginați-vă că DeepMind și-a botezat agenții For The Win (FTW), iar ei cu siguranță și-au câștigat dreptul la acest nume. În ciuda faptului că nu au știut nimic despre modul Capture the Flag, agenții AI au învățat regulile jocului, precum și principiile de bază ale succesului destul de repede. În cele din urmă au surclasat 40 de jucători umani într-un turneu unde agenți AI și oameni au jucat cu și împotriva celuilalt. De dragul științei.

DeepMind a recunoscut că unele dintre succesele agenților FTW pot fi atribuite timpilor de reacție literalmente inumani. Așa că i-au încetinit și, cu toate acestea, agenții AI tot au reușit să bată oponenții umani. Pentru a răsuci cuțitul în rană, compania a spus că cei mai mulți jucători au evaluat FTW ca fiind mai colaboranți decât oamenii.

Asta înseamnă că probabil a sosit timpul să nu mai spunem despre boți că sunt jucători proști. FTW a arătat că inteligența artificială ar putea să învețe regulile jocului, să stăpânească conceptele de bază și apoi să devină atât de bună la joc, încât să fie capabilă să bată oponenți umani, chiar și atunci când i s-a impus un handicap la timpul de reacție astfel încât să fie comparabil cu al nostru. Din moment ce acești boți sunt, de fapt, colegi de echipă mai buni decât majoritatea oamenilor, expresia „joci ca un bot” ar putea deveni chiar un compliment, odată ce acești agenți ajung să fie mainstream.

Mai multe informații despre acest proiect sunt disponibile pe site-ul web al companiei DeepMind în linkul de mai jos, o lucrare care a fost publicată pe siteul Science și un videoclip YouTube despre acest subiect din 2018.

Sursa

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar