Death Stranding pe PC cu DLSS 2.0 este motivul pentru care cred ca putem visa la gaming 4K!
A fost o data ca niciodata un explorator care voia sa vada lumea. Visul acestuia era sa calatoreasca prin munti si vai randate la rezolutie 4K si redate la peste 100 de cadre pe secunda. Tot ce avea insa in tolba cu care a plecat, era un RTX 2080. Chiar daca ii era numa’ buna pentru toate cele, arma sa nu putea face un lucru; aceasta era mult prea plapanda in comparatie cu monitorul 4K la 144Hz pe care exploratorul nostru voia sa se plimbe. Si iac-asa a venit NVIDIA cu DLSS 2.0 si Death Stranding, pentru a-l ajuta sa isi indeplineasca visul.
Atunci, eroul nostru isi lua pe el hainele de calatorie, isi puse ghiozdanul in spate si a pornit la drum. O calatorie ce avea sa-l poarte pe tot teritoriul Statelor Unite in incercarea de a uni tot ce a mai ramas din umanitate dupa o apocalipsa. Ah, am uitat sa va zic cum il chema: Sam Bridges. Daca vreti sa ii urmariti aventura, puteti citi review-ul lui Death Stranding pe care l-am scris in toamna trecuta.
Magicianul NVIDIA si vraja sa numita DLSS 2.0
DLSS 2.0 de la NVIDIA nu este ceva neaparat nou. Am mai vorbit despre aceasta tehnologie si am vazut-o in actiune. Implementarea din Death Stranding este foarte interesanta totusi. Motorul grafic pe care ruleaza jocul ii permite sa mearga in 4K la 60FPS pe RTX 2080 fara nici un fel de truc. Dupa ce activezi insa DLSS 2.0 totul devine mult mai fluid. Jocul iti ofera doua setari: Quality si Performance. Ambele isi fac simtita prezenta si ofera o medie mult mai mare de cadre pe secunda comparativ cu momentul in care tehnologia este dezactivata.
Testarea am facut-o pe un sistem cu RTX 2080, un procesor Ryzen 7 3800XT si 16GB RAM la 3600MHz. Jocul a fost setat pe preset-ul Ultra, iar in toate testele am incercat sa reproduc cat mai bine prima parte a jocului. Asta include cinematice si gameplay. Introducerea este numai buna pentru ca ai elemente care pun la incercare placa video. Ceva mers printr-un mediu urban, dupa care o vale imensa pe care trebuie sa o traversezi. Avem fenomene meteo, avem apa randata superb, umbre si tot ce trebuie.
Si am mai observat o chestie, pe care nu o pot insa descrie prin imagini deoarece nu este posibil. Unde impactul grafic este isesizabil la o rezolutie atat de mare, am avut impresia ca jocul se simte putin cam greoi in momentul in care folosesc DLSS 2.0 setat pe modul Quality. Pe modul Performance insa, Death Stranding capata o noua dimensiune si totul devine mult mai fluid. Daca ma plangeam de ceva cand il jucam pe PlayStation 4, era controlul greoi. Gratie FPS-ului mai mare insa, nu am avut nici un fel de problema pe PC. Mai ales ca mai punem la socoteala si faptul ca folosesc mouse + tastatura pentru a-l juca.
Din nefericire, tot ce am avut la indemana a fost o RTX 2080. In trecut vorbeam despre impactul pe care il va avea DLSS 2.0 pe placi video mai slabe. Cel mai bun exemplu pentru asta l-a oferi chiar NVIDIA intr-un material postat pe YouTube. Acestia au comparat Death Stranding cu si fara DLSS 2.0 pe RTX 2060, iar impactul de performanta este mult mai mare decat in cazul meu. Asta se datoreaza si faptului ca trece jocul de la un framerate nejucabil, la peste 60 de FPS. In cazul meu, trecerea a fost de la 63 la 103; o diferenta enorma, dar am plecat totusi de la un framerate foarte bun, mai ales la rezolutie 4K.
De ce cred ca abia acum putem visa cu ochii deschisi la ziua in care ne vom juca 4K fara probleme?
Implementarea tehnologiei DLSS 2.0 in Death Stranding mi-a dovedit ceva; pot sa ma bucur de gaming 4K fara sa am nevoie de un build cu doua RTX 2080 Ti in NVLink, Ryzen 9 si nebunii de calibrul asta. Mai ales acum, cand RTX 2080 este mai accesibil ca niciodata si tehnologiile din spatele acestei generatii de placi s-au maturizat. Insa nu este vorba despre generatia actuala aici, ci privesc putin in viitor.
NVIDIA va lansa seria RTX 3000 anul acesta, iar asta pare deja a fi batuta in cuie. De aici ma gandesc ca ce am vazut pana acum pe RTX 2000 a fost un fel de tech demo la scara larga. Un test care sa ne dovedeasca atat noua, cat si lor, ca puterea bruta de procesare nu este de ajuns. Aceasta trebuie combinata cu tehnologii precum DLSS 2.0 pentru a oferi utilizatorilor un raport perfect intre calitate si performanta. Cred ca NVIDIA are un as in maneca pentru viitor, insa trebuie sa profite de el. Spun asta pentru ca recent am testat Radeon Image Sharpening de la AMD si are un potential cel putin la fel de mare. Generatia urmatoare de placi video poate fi decisiva pentru ambele companii, astfel ma astept la o batalie la nivel software. Pana atunci, am cateva cutii de livrat in Death Stranding.