Dead Space 2 a fost un eșec, deși s-a vândut bine
Acum că studioul Visceral Games s-a dus pe apa sâmbetei, și că speranța de-a vedea un joc Star Wars bun de la EA, scris chiar de Amy Hennig, s-a transformat în scrum, au ieșit la iveală câteva detalii noi și interesante despre istoria companiei.
Mai țineți minte Dead Space 2? A fost continuarea unui joc de groază foarte mult apreciat, de la care Electronic Arts avea speranțe foarte mari. Speranțe poate prea mari. Conform declarațiilor lui Zach Wilson, fost angajat la Visceral Games, jocul n-a avut tocmai succesul la care compania se aștepta. Dead Space 2 tot s-a vândut mai bine ca predecesorul său, însă insuficient de mult cât să se ridice la pragul pe care Electronic Arts l-a stabilit, ceea ce pune într-o lumină nouă direcția lui Dead Space 3, atât ca gameplay cât și ca monetizare, cu micro-tranzacții peste tot. Acel joc trebuia să se vândă în 5 milioane de exemplare pentru ca Electronic Arts să considere continuarea seriei, ceva ce nu s-a întâmplat.
Wilson a ținut să clarifice că cifrele pe care le-a oferit pentru vânzări și buget sunt incorecte, în cazul lui Dead Space 2, dar concluzia tot rămâne că deși a fost un succes mai mare ca predecesorul său, pentru Electronic Arts tot a fost un eșec.
Jocul Tomb Raider anterior a fost într-o situație similară, fiind considerat un eșec de Square Enix în ciuda vânzărilor foarte bune. Desigur, acolo era un caz special, Square Enix făcând tot posibilul să paseze pe studiourile sale occidentale vina pentru pierderile de câteva sute de milioane de dolari provocate de problemele de producție ale jocurilor Final Fantasy 14 și Versus 13.
FMM EA . EA e cimitirul studiourilor din industria jocurilor !