GamingRSS PaginaDeMedia

„Dacă îți place un joc, atunci cumpără-l la preț întreg!”, spuse creatorul lui Days Gone, supărat foc

În vreme ce se discută despre creșterea prețurilor pentru jocuri (vom ajunge cât de curând la 70 de euro), utilizatorii vânează într-o frenezie constantă reducerile și giveaway-urile de pe orice platformă destinată gaming-ului. Fie că este Epic Games Store, Steam, vreun cadouaș pe Humble Bundle sau câte un joc lunar de la abonamentul PlayStation Plus, ne facem un serviciu și mai salvăm câțiva bănuți, alegând să nu ne aruncăm asupra prețului întreg pentru un joc.

Pot fi situații în care prețul este nejustificat de mare pentru titlul respectiv, pot fi situații când ne-am fi dorit ca acei 60 de euro dați pe un joc să fi fost dați pe acel joc, la pachet cu un conținut suplimentar. Cert este că, atunci când prietenii ne întreabă dacă ne-am cumpărat jocul X, aproape toți răspundem la unison cu „aștept să fie la reducere”.

Este o alegere înțeleaptă pentru cineva care nu vrea să dea o căruță de bani pe un joc pe care și-l dorește, însă producătorii nu înțeleg faptul că aceste prețuri, de multe ori exagerate, ne îndeamnă să facem tot felul de prostioare pe un anume site arhi-cunoscut românului. Și dacă există cineva, din cadrul unui studio de jocuri video, care este întruchiparea acestei încăpățânări, acela ar fi John Garvin, game writer pentru Days Gone. Acesta și-a vociferat agresiv opiniile în cadrul unui interviu pe YouTube, organizat de către David Jaffe, astfel încât Garvin s-a supărat foc pe cei care așteaptă ca jocurile să fie la reducere înainte de a le cumpăra.

Întrebat de către Jaffe dacă succesul lui Days Gone a mai crescut odată ce jocul și-a făcut loc în catalogul PlayStation Plus, Garvin a ținut morțiș să spună lucrurilor pe nume, acuzându-i pe vânătorii de reduceri de faptul că astfel de jocuri nu primesc sequel-uri.

Am o anume părere față de asta, și pe unii s-ar putea să-i intereseze, iar pe alții s-ar putea să-i ofenseze. Dacă ții la un joc, atunci cumpără-l naibii la preț întreg! Nici nu știi de câte ori am auzit lumea spunând „da, l-am luat la reducere” sau „l-am primit de la PS Plus” și chestii de genul.

Dar cum poți ști că îți place mult un joc dacă nu l-ai jucat înainte? David Jaffe, cu o întrebare de bun simț

Nu poți, dar nu te mai plânge că acel joc nu mai primește o continuare din moment ce nu a fost susținut de la momentul lansării. Uite, God of War a vândut milioane de exemplare când s-a lansat, iar Days Gone a fost lăsat pe lângă. Și spun asta pur și simplu în calitate de dezvoltator. Nu lucrez pentru Sony, deci nu pot să mă pronunț.

Days Gone a fost martor la multe certuri despre jocuri

Garvin își continuă ideile, amintindu-și de vremurile când toată munca sa depusă la dezvoltarea lui Dark Mirror pentru PSP s-a dus pe apa sâmbetei, căci, pe atunci, jocul a fost piratat de peste două sute de mii de ori, iar Sony nu a mișcat un deget ca să rezolve problema. Scurt pe doi, dezvoltatorului i s-au furat efectiv banii din buzunar.

Pe parcursul interviului, Garvin recunoaște că a fost nevoit să părăsească Bend Studio din cauza atitudinii sale în raport cu restul echipei. Acesta spune că a muncit din greu la Days Gone, chinuindu-se în luptele contra deadline-urilor și bugetului fix. Odată ce echipa s-a mărit iar lucrurile au început să se mobilizeze, lui Garvin i s-a cerut să-și dea demisia, întrucât atitudinea nepotrivită a acestuia ducea la imposibilitatea colaborării dincolo de primul Days Gone.Bend Studio Days Gone Creator Interviu

Sony nu a mai fost de acord ca Bend Studio să dezvolte o continuare pentru Days Gone, de data aceasta avându-l ca writer pe Jeff Ross, iar ca un soi de epilog tragicomic, John Garvin continuă să țină cu dinții de ideile sale ce vizează importanța achiziționării unui joc la prețul întreg, lăsând pe locul doi engagement-ul respectivului titlu și eventuala creștere a succesului…

Da, consider că succesul unui joc este pe planul secund. Ceea ce contează cel mai mult este: l-ai cumpărat la preț întreg? Pentru că dacă l-a cumpărat la preț întreg, atunci ne-ai sprijinit în mod direct pe noi, dezvoltatorii.

Și acum vin și eu cu cea mai clișeică opinie și vă spun că, dacă vreți sprijin direct și succes, nu mai umflați prețurile la jocuri. Succesul și calitatea unui joc nu se reflectă în prețul acestuia, ci în numărul de exemplare vândute. Evident, cu cât prețul este mai accesibil, cu atât numărul de vânzări va crește. Sau, cine știe, poate doar vorbesc prostii, dar un joc de 60 de euro și un pachet care poate ajunge și la 120 de euro (fie el format din titlurile francizei sau doar din expansion-uri și DLC-uri) fac obiectul unor dezbateri aprige.

Carol Zafiriadi

"Am crescut inconjurat de pop culture, muzica si jocuri video..." Da, cunoastem explicatia pe care o poate oferi cineva care scrie despre gaming si tehnologie. Evident, nici eu nu sunt o exceptie. Cunoscutii ar putea spune ca in scrierile mele se pot regasi convingerile si esteticile care il fac pe Carol sa fie...Uhh...Carol. Scriu cu drag, alaturi de colegii mei, si disec filosofic si estetic jocurile video si smecheriile aduse de tehnologie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button