Dacia a lansat la Frankfurt noul model Duster
Sunt șapte ani de când s-a lansat Dacia Duster, primul model SUV fabricat de producătorul autohton Dacia. Duster s-a descurcat foarte bine la nivel mondial, reușind să se vândă în peste un milion de exemplare în 44 țări. Ținând cont că în 13 ani (de când a fost lansat primul Logan) Dacia a vândut 4,5 milioane de mașini, 1 milion de Dustere în doar 7 ani reprezintă un succes cu care Dacia se poate mândri.
Duster este în primul rând un vehicul de teren foarte bun, care este folosit zilnic cu succes de personal precum pompieri, salvatori montani, sau pe traseele internaționale de raliuri. Noul Duster promite să ridice ștacheta și mai mult, cu un design exterior îmbunătățit și cu mai multă putere. Liniile exterioare sunt mai pronunțate și mai îndrăznețe în comparație cu modelul anterior. Aspectul general este unul la fel de compact, dar mai puternic, mai muscular. Farurile au un sistem nou de iluminare, și sunt poziționate la marginile extreme ale mașinii, extinse pe partea laterală. Partea din spate a fost și ea înălțată, pentru a-i conferi un aspect mai robust.
În ceea ce privește manevrabilitatea, noul Duster are acum un sistem modernizat de servodirecție care conferă mai multă manevrabilitate vehiculului pe teren accidentat. Au fost adăugate mai multe sisteme ajutătoare pentru condus. Printre acestea se numără un monitor 4×4 cu o busolă ce indică unghiul de înclinare al vehiculului, precum și noul sistem multiview camera, care este folositor atât în condiții de condus off-road cât și în momentul parcării. În cele din urmă, noul Duster propune șoferilor un nou sistem de asistență la coborârea în pantă completat de un sistem de pornire în rampă.
Modificările nu se limitează la exterior și detalii tehnice. Interiorul a fost și el regândit pentru a face călătoria mai plăcută. Planșa de bord este acum una total nouă, diferită de cea anterioară, și specifică doar modelului Duster. Consola centrală beneficiază și ea de un nou design, asigurând accesul mai facil la interfața MediaNav din bord. Volanul poate fi și el acum reglat atât pe înălțime cât și în adâncime, iar forma scaunelor a fost modificată pentru a oferi și mai mult suport. Dacia a lucrat și la partea de antifonare, nivelul zgomotului ce pătrăunde în habitaclu de la exterior fiind redus substanțial.
La nivel de echipare Duster-ul a primit noi modificări, unele dintre ele fiind pentru prima dată implementate pe un autoturism Dacia. Printre acestea se numără clima automată, sistemul keyless de deschidere al ușilor, un senzor de depășire în unghiul mort, airbag-uri laterale tip cortină și un sistem de activare automată a farurilor.
Încă nu se știe cât va costa noul Duster, dar Dacia promite să ofere în continuare toate aceste facilități la un raport imbatabil calitate / preț.