MORE

In curand nu va mai exista nici macar numele NOKIA!

Un document intern destinat angajatilor Nokia, indica un „”roadmap” care culmineaza cu renuntarea la numele/marca/brandul Nokia. Acest brand a dominat autoritar o buna parte din istoria timpurie a telefoniei mobile, si pentru unii va ramane o legenda. Chiar ieri, un amic deplangea faptul ca „nu se mai fac telefoane cum se faceau odata”, referindu-se, evident, la terminalele Nokia. Aceasta „asertiune” m-a facut sa ma intreb daca lucrurile stau intr-adevar asa sau tipul acesta de afirmatie intra in categoria idealizarii nostalgice a trecutului alaturi de Dacia care putea fi reparata cu o sarma in fata blocului, de Pepsi-ul de pe litoral care era mai bun „atunci” decat „acum” si altele asemenea.

Parerea mea este ca „DA, este amintire idealizata”. Rezistenta la socuri si durabilitatea nu sunt, sau mai degraba nu mai sunt, o conditie a calitatii unui dispozitiv. Sigur, atunci cand te lovesti de situatii precum cea patita de mine acum vreo saptamana cand a trebuit sa-mi cumpar un alt incarcator pentru iPhone 5s, ca cel rezident era lipit cu scuipat si si-a dat obstescul sfarsit, terminalele Nokia din trecut iti par un fel de monumente ale durabilitatii, un fel de tancuri T34 ale lumii mobile. Uitam insa faptul ca Nokia a esuat lamentabil in a se alinia trendurilor evidente ale evolutiei pietei si a refuzat cu incapatanare sa se adapteze obiceiurilor de consum ale utilizatorilor. Si asta in conditiile in care era lider detasat de piata la vremea aceea.

Imi aduc aminte si acum cat de greoaie si de „clunky” era utilizarea terminalelor Nokia in online la inceputuri, cum setarea unor compatibilitatii sau banala trimitere a unui mail erau aventuri complicate, si cat de stangace era de fapt adorata tastaura pe care zburau pe vremuri degetele adolescentelor care-si dadeau SMS-uri la foc automat. Touch Screenul, sistemul mobil de operare, telefonul inteligent au venit ca o furtuna peste Nokia, in fata careia gigantul finlandez a ales sa stea cu mainile in fund si „s-o tina p’a lui”. A avut si timp destul sa recupereze terenul pierdut dar a ales sa n-o faca. Deci pe propria-i limba a pierit si de aceea nu-i regret. Sper insa ca disparitia lor sa fie o lectie pentru toti „mastodontii” care „stiu ei cum e mai bine”.

Restul este istorie: in toamna lui 2013 Microsoft (o companie care din anumite puncte de vedere apartine tot trecutului!) au anuntat achizitia Nokia contra sumei de 7.2 miliarde de dolari. La sfarsitul lui Aprilie 2014 divizia de mobile a primit numele de Microsoft Mobile. Ramane la latitudinea Microsoft cata vreme va mai dori sa utilizeze numele Nokia. Il va mai folosi o vreme pentru terminalele Lumia, pana la sfarsitul lui 2015 pentru Nokia X, si inca 10 ani pentru alte eventuale telefoane (Nokia) ce ar urma sa apara. Repet insa: cat va vrea Microsoft. Iar Microsoft s-ar putea sa nu mai vrea prea mult.

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button