Cum sa ai succes cu un blog pe segmentul de IT&C
Desi Romania nu este o tara tocmai dezvoltata din punct de vedere economic (mai mereu se afla la coada clasamentelor in Uniunea Europeana la capitole precum salarii, investitii, nivel de trai), tara noastra sta foarte bine in topuri atunci cand vine vorba despre apetitul pentru tehnologie de ultima generatie, pentru tot ceea ce tine de internet, gadgeturi, lumea digitala.
Avem retele de internet de ultima generatie si ne pregatim acum pentru 5G, iar accesul la tehnologie costa foarte putin, deci este „pentru oricine”. Romanii au asadar servicii de internet de inalta calitate, gadgeturi de top si au ajuns sa petreaca tot mai mult timp in mediul online. Informatiile despre domeniul IT&C sunt evident la mare cautare si, absolut firesc, cea mai accesata sursa pentru astfel de continut este… internetul.
Pe langa publicatiile (new) media din sfera IT&C, mare succes inregistreaza blogurile si vlogurile ce abordeaza preponderent teme legate de tehnologie. Daca vrei sa ai un blog de succes pe segmentul de IT&C, trebuie sa stii ca ai toate sansele pentru a te dezvolta accelerat, dar nu trebuie sa ignori concurenta acerba de pe aceasta nisa. Trebuie sa acorzi atentie noutatilor si sa cauti sa abordezi cele mai „fierbinti” subiecte din domeniu, sa ajungi sa testezi gadgeturi abia lansate (sau inca nelansate!) si sa faci totul la un nivel de calitate cat mai ridicat.
Acorda atentie fiecarui detaliu inca din faza de proiect, atunci cand construiesti viitorul blog. Poti sa alegi platforma wordpress, foarte prietenoasa cu bloggerii. Rezerva-ti un domeniu web propriu, de preferat romanesc, cautand un nume cat mai usor de retinut, eventual care sa si induca publicului tinta ideea de legatura cu zona IT&C. Cauta si oferte bune de gazduire web, uitandu-te nu doar la pret, ci mai ales la nivelul de incredere pe care ti-l transmite furnizorul de servicii web. Ai nevoie de hosting stabil si performant, oferit de o firma ce ofera suport non stop in caz de orice neclaritati sau probleme.
Pentru a te evidentia, trebuie sa te diferentiezi prin continut si mai ales prin modalitatea de abordare… trebuie sa cauti sa gasesti ceva unic, ceva care sa te reprezinte. Spre exemplu, cand apare un dispozitiv nou in categoria de smartphone-uri, apar o multime de recenzii online. Trebuie sa te gandesti cum sa te remarci, ce motive sa oferi audientei pentru a te selecta atunci cand este vorba despre alegerea surselor de informare.
Va trebui sa utilizezi cat mai activ retelele de socializare si sa interactionezi cu publicul tau. Ideal este sa participi si la evenimente offline din aceasta industrie, pentru a putea oferi publicului tau continut proaspat si variat. In plus, vei socializa si offline, vei putea colabora cu alte persoane din domeniul IT&C, poate chiar te vei implica in unele campanii alaturi de branduri din acest domeniu. Evident, nu exista o reteta standard pentru succes, aici intervin talentul si munca imbinate in modul ideal.
Trebuie sa tii cont ca un blog de succes in IT&C este totusi un instrument media serios. Cei care cauta continut in acest domeniu isi doresc informatii de calitate, atent verificate, deci trebuie sa ai o abordare serioasa si sa castigi increderea cititorilor / privitorilor tai.