Cum funcționa sunetul în jocurile de odinioară
Tehnologia modernă permite redarea muzicii și a efectelor audio în jocuri fără prea mult efort. Orice sunet poate fi transpus în format digital, indiferent de complexitatea sa. Însă, cu decenii în urmă, când ideea de sunet era ceva cu totul nou pentru calculatoare, pentru a scoate măcar un ciripit trebuia să muncești.
Pentru ca arta cea veche de a îngrămădi melodii și cel mai mic sunet în sisteme, care aveau puterea de procesare a unei muști amețite să nu fie pierdută, aveți clipul de mai jos.
Utilizatorul de YouTube The 8-bit guy, care anterior a făcut un material similar despre implementarea graficii pe sistemele de acum 30 de ani, a realizat o emisiune în care explică exact cum funcționa sunetul pe sisteme precum NES, Commodore 64, și legendarul Amiga.
Acesta detaliază implementarea diverselor metode de redare a sunetului, fiecare având un număr diferit de canale, de obicei limitate la 4, care aveau proprietăți diferite și capacitatea de a reda un anumit tip de sunet. Totul era gestionat de un singur procesor amărât.
În prezent, până și cel mai firav adaptor audio integrat într-o placă de bază este de mii de ori mai performant comparativ cu ce se regăsea pe un PC lansat în anii ’80.