
După ce am redactat articolul despre DirectX 12 Ultimate, AMD a publicat o demonstrație a propriei sale implementare a Ray Tracing, prin intermediul DXR 1.1 și puțin DXR 1.0 din câte se pare.
Această demonstrație nu este tocmai nouă, fiind arătată de AMD deja investitorilor, dar este prima dată când o poate vedea și publicul larg cap-coadă.
După cum puteți vedea, nu se mișcă tocmai super-fluid, fiind o captură directă de pe hardware RDNA2 ce nu a fost identificat în demonstrație. Nici nu pot să spun că arată excepțional, din moment ce rezoluția reflexiilor este pe alocuri destul de mică, dar la cât de multe sunt, poate că este o măsură luată pentru a nu provoca probleme mai mari de performanță. La urma urmei, există o limită asupra numărului de raze pe care le poți calcula fără să folosești o dihanie masivă de placă.
AMD nu a dezvăluit când vom vedea plăci video Radeon ce se folosesc de Ray Tracing, dar din moment ce vor sosi câteva console noi prin noiembrie-decembrie, foarte probabil vom vedea și câteva plăci noi pe la vară-toamnă. În acest moment depinde în mare parte de pandemia ce a pus pe butuci multe planuri. Fabricile din Asia poate că încep să își reia activitate, dar în restul lumii problemele sunt abia la început.