Cum ar fi daca jocurile ar avea si varianta pentru nevazatori?
Uite o idee! Cum ar fi daca jocurile ar avea si varianta pentru nevazatori ?
Ceea ce spun eu aici este ca producatorii de jocuri mari ar putea sa realizeze o forma de poveste audio interactiva, pentru jocurile lor. Un story in care sa poti face alegeri, oferind astfel si nevazatorilor posibilitatea de a experimenta jocul.
Hai sa dau un exemplu concret, pentru a face lucrurile mai clare. Presupunem ca avem de-a face cu o persoana care si-a pierdut abilitatea de a vedea in proportie de 80-100%. Aceste persoane nu sunt „publicul tinta” al producatorilor de jocuri, dar… de ce n-ar merita si ei sa se bucure de lucrurile de care ne bucuram si noi? Ar putea oare producatorii ca atunci cand scriu povestea jocului, sa construiasca si o varianta a acesteia structurata pe ramuri si alegere, si s-o transforme intr-o alternativa interactiva? Cam acolo bate acest concept: el ar „respune” povestea din Dragon Age sau Fallout, jocuri din anumite genuri ca RPG sau Adventure, si ar putea-o transpune intr-o astfel de varianta.
Dupa ce ai terminat de scris povestea, tot ceea ce trebuie sa faci este sa adaugi setul de dialoguri in plus pentru ramurile povestii, iar actorii vocali sa-si interpreteze replicile. De acolo se duce la departamentul de sunet, unde va fi masterizat cu asset-urile din joc de care companie deja le poseda. Muzica, sunete de fundal, etc.
Conceptul nu poate fi unul rau, desi nu stiu cat de mult succes financiar ar avea la un public atat de nisat. O companie gandeste in termeni de profit, dar ar putea-o face pentru… imagine.
Pe de alta parte sunt sigur ca nu sunt singurul care s-a gandit la aceasta abordare, oricat ar parea ea de neconventionala. De ce n-ar experimenta… si un nevazator povestea din Warcraft, Diablo, Dragon Age sau Assassin’s Creed?!