Crytek are Ray Tracing funcțional pe un Radeon Vega 56
În acest moment avem pe piață două jocuri și jumătate ce se folosesc de Ray Tracing, iar acestea sunt doar disponibile la potențialul lor maxim pentru cei care dețin plăci video GeForce RTX foarte scumpe. Dar mai multe opțiuni par a fi pe drum, pentru că cei de la Crytek au creat propria implementare de Ray Tracing.
Creația lor este bazată pe o variantă o nouă ediție a componentei Total Illumination, dintr-o ediție experimentală a lui CryEngine 5.5, și va fi disponibilă cândva pe parcursul acestui an pentru dezvoltatori, așa că nu veți vreun joc ce se va folosi de asta prea curând. Nu avem parte nici de un demo pe care îl puteți testa voi pe propriul vostru PC. Deocamdată există doar sub forma demonstrației pe care o puteți vedea mai jos.
Aceasta, numită Neon Noir, este menită să ne arate cum poate funcționa funcția de reflectare a luminii în timp real în CryEngine, dar fără a folosi RTX sau măcar o placă video Nvidia. Demonstrația a fost redată folosind o placă video Radeon Vega 56, ce nu include componente hardware dedicate pentru Ray Tracing, dar evident este capabilă să redea efectul în timp real la un număr de cadre pe secundă acceptabil. Implementarea făcută de Crytek nu ține cont de placa video, așa că ar trebui să funcționeze cam pe orice.
Asta cu siguranță va da speranță celor care vor să vadă Ray Tracing pe propriul lor sistem, dar nu sunt tocmai dornici să treacă la seria RTX. Mai important, ne arată că cei de la Crytek încă mai lucrează la dezvoltarea tehnologiei, ceva pentru care erau celebri cu un deceniu și ceva în urmă. Însă de la Ryse Son of Rome a tot avut probleme financiare, concedieri în masă, iar pe partea tehnologică a cam stagnat. Poate cu ocazia ridicării la putere a Ray Tracing-ului compania își va reveni. Nu de alta, dar dacă motorul nu ține cont de placa video, atunci ar putea implementa acea funcție și pe console.