Creatorul lui Oculus Rift se răzbună pe Facebook
Plecarea de la Facebook/Oculus a lui Palmer Luckey nu pare să fi fost prea amicală, din moment ce acum creatorul lui Rift a decis să saboteze direct fostul său angajator.
Luckey a început să finanțeze dezvoltarea aplicației Revive, plătind 2000 de dolari pe lună către creatorul aplicației, Jules Blok. Acesta își poate permite astfel nu doar să lucreze mai departe la Revive, dar și să se alăture grupului Khronos pentru a putea contribui la OpenXR. Acesta este un standard deschis pentru realitate virtuală, similar cu Vulkan și OpenGL, în concept.
Revive este o aplicație construită cu singurul scop de-a sparge protecțiile implementate de Oculus/Facebook care împiedică un joc lansat exclusiv pentru Rift să funcționeze pe HTC Vive. Motivul pentru care aceste jocuri tind să fie exclusive este că dezvoltarea lor a fost finanțată direct de către Oculus, în speranța că astfel va motiva publicul să cumpere un Rift pentru a le juca.
În mod normal, dacă ai un Vive, dar tare ai vrea un joc exclusiv de Rift, ar trebui să faci economii pentru câțiva ani în plus. Dar cu Revive se rezolvă problema, în câștigul publicului, în câștigul dezvoltatorului, ce astfel va vinde mai mult, dar în pierderea categorică și cuantificabilă a celor de la Facebook/Oculus.