Creatorii functiei Siri de pe produsele Apple vor sa cucereasca Internetul cu Viv
Putini dintre clientii Apple stiu ca tehnologia Siri nu a fost de fapt dezvoltata de catre Apple, ci de catre Dag Kittlaus, un inginer norvegian, ce a vandut soft-ul catre Apple contra unei sume de mai mult de 200 de milioane de dolari.
El nu s-a culcat pe o urechee cu banii facuti, ci a pus bazele echipei Viv, un asistent personal mult mai avansat, cu care spera sa intre in competitie cu toate marile nume din domeniu, precum Facebook M, Amazon Echo, Google Now sau Microsoft Cortana.
Pe 10 mai, echipa Viv a fost prezenta la conferinta de startup-uri Disrupt a celor de la Tech Crunch, din New York, unde a prezentat un demo al tehnologiei existente.
In cadrul acestei demonstratii, Kittlaus a inceput cu intrebari usoare, precum vremea curenta, dupa care a inceput sa puna intrebari din ce in ce mai specifice precum „Ploua in Seattle acum trei saptamani?” sau „Va fi mai cald de 21 de grade Celsius langa Golden Gate Bridge dupa ora 5 dupa-amiaza poimaine?”
In ambele cazuri, a durat doar cateva secunde pentru ca Viv sa ofere un raspuns satisfacator, catre aplauzele si susotelile multimii prezente la eveniment.
Kittlaus afirma ca secretul sta intr-o tehnolgie noua numita dynamic program generation, ce scrie cod in timp real pe baza interpretarii unei instructiuni vocale, pe care Viv o proceseaza urmarind atat continutul cat si intentia recunoscuta din spatele solicitarii.
Vremea ca vremea, dar nimeni nu si-ar bate capul cu un asistent virtual doar pentru vreme, iar daca Viv spera sa aiba succes, trebuie sa demonstreze o utilitate mult mai mare. Functia cea mai impresionanta a lui Viv pare proiectata pentru a provoca extazul comerciantilor – in doua minute pe scena, Kittlaus a efectuat comenzi vocale prin care a cheltuit aproximativ 1100$, rezervand o camera de hotel de lux, trimitand 20$ unui prieten prin Venmo, cumparand flori si chemand – si ulterior anuland – o cursa de UberXL.
Fiecare din aceste cautari a fost executata folosind solicitari vagi, inexacte, precum „gaseste-mi o camera superba” sau „gaseste-mi o masina pentru sase persoane catre Madison Square Garden”. Solicitarile au fost executate „cu ajutorul prietenilor de la Hotels.com” sau „prietenilor de la Uber”, lucru care indica in mod clar directia in care sistemul de reclame al viitorului va functiona, in cazul adoptiei la scara larga a acestei tehnologii.
Viv ar fi primit oferte de achizitie atat din partea lui Mark Zuckerberg cat si din partea Google, care au fost refuzate, deci e clar ca ambitiile Viv sunt semnificative.
In discursul sau catre audienta, Kittlaus a intrebat multimea daca stiau ce inseamna numele companiei.