Controllerul de PlayStation 5 nu va fi foarte diferit de DualShock 4
Iar asta nu este neaparat un lucru rau
In aproximativ un an de acum inainte ne asteptam la lansarea lui PlayStation 5, insa un lucru despre care nu s-a discutat prea mult, este controllerul acestuia. Probabil se va numi DualShock 5, intrucat Sony pastreaza reteta asta de ceva timp si se pare ca nu va fi prea diferit de cea de-a patra versiune a manetei deja legendare in comunitatea de gaming.
Faptul ca nu vor fi diferente atat de mari, nu este insa un lucru rau, intrucat DualShock 4 a fost un model destul de reusit pe care multi gameri il considera cel mai bun controller lansat vreodata. Pana in acest moment, avem cateva descrieri din partea celor de la Wired, care au reusit sa puna mana pe un prototip fara nume de controller, alaturi de patente recente. Chiar daca aceste informatii nu garanteaza designul sau caracteristicile produsului final, ne putem face o idee generala despre cum va arata si ce va sti sa faca noul nu-DualShock 5.
Ce se pastreaza de pe DualShock 4?
Presupunand ca patentele Sony sunt aproape de designul final, nu foarte multe lucruri sunt eliminate de pe controllerul de PlayStation 4. Forma standard DualShock, stick-urile analogice simetrice, sagetile de directie, butoanele frontale, un speaker si trigger-urile L1/R1 si L2/R2, sunt prezente si pe noua varianta.
Una dintre cele mai mari aditii pe care DualShock 4 a facut-o, a fost touchpad-ul din centrul controllerului, iar acesta va fi prezent in continuare. Nu este clar inca daca acest touchpad va primi mai multe functii decat pana acum. Daca luam in considerare si faptul ca acesta a servit si ca buton aditional pentru pauza sau meniu, sunt chiar curios daca jocurile de PS5 vor include mai multe momente in care chiar il vom folosi ca touchpad, nu ca si buton clasic.
De asemenea, merita sa acordam putina atentie si celor doua mici butoane plasate in stanga si in dreapta touchpad-ului care raman si ele in noul patent. In mod normal, acestea ar fi numite Start si Select, insa Sony le-a botezat Options si Share. In timp ce butoanele acestea nu au un nume pe patent, cred ca este usor de ghicit faptul ca nu se vor schimba prea mult.
Ce pierdem de pe actualul DualShock 4?
Noul patent elimina cateva elemente din designul actual insa. Cel mai notabil, bara luminoasa de pe fata controllerului. Chiar daca pentru unii oameni a parut o idee interesanta si inca o notificare care sa iti indice viata personajului in-game sau divere situatii, multi jucatori s-au plans de faptul ca se reflecta in TV in conditii de lumina slaba.
Aceasta bara luminoasa, are insa o functie destul de importanta, iar asta se datoreaza jocurilor de PSVR. La fel cum un joc PSVR poate urmari lumina generata de controllerele Move si de casca PSVR, unele titluri pot urmari si lumina generata de un DualShock 4. Astfel, pentru a suporta complet libraria de jocuri PSVR, noul PlayStation 5 ar trebui sa fie compatibil cu trei generatii de hardware, de la Move, la DualShock 4 si la controllerele proprii.
Ce este nou la controllerul de PS5?
In ciuda pierderii luminii, Sony va adauga cateva chestii interesante pe noul controller. Printre acestea se numara senzori de haptic feedback care vor avea rolul de a simula elemente in-game astfel incat jucatorul sa fie captat de lumea jocului. Controllerele vor avea si triggere adaptabile pentru un raspuns tactil potrivit situatiilor in-game.
Aceste doua noi aditii pot fi explicatia pentru grosimea ceva mai mare a controllerului de PS5, care este o alta schimbare usor de observat. Pe baza patentului, controllerul de PlayStation 5 ar putea avea un grip ceva mai mare pe ambele parti, asemanator mai repede cu controllerul de Xbox One decat cu manerele cilindrice ale lui DualShock 4.