ȘtiriTech&IT

Chioșcurile publicitare care colectează date „pe furiș” ar putea schimba legislația în SUA

Legea ar împiedica brokerii de date să vândă informațiile digitale oricui este dispus să le cumpere

Pe străzile aglomerate din Brookline și în alte zone din Boston, niște chioscuri digitale pentru publicitate stradală au început să capteze atenția locuitorilor – nu prin conținutul afișat, ci prin capacitatea lor surprinzătoare de a colecta date de la telefoanele mobile ale trecătorilor, scrie NBC Boston. Aceste dispozitive, care sunt o prezență tot mai comună în Massachusetts și în alte 17 state, ridică întrebări serioase privind intimitatea și securitatea datelor personale.

Chioșcurile publicitare între utilitate și încălcarea confidențialității

Compania Soofa, cu sediul în Cambridge, Massachusetts, este producătorul acestor chioșcuri digitale. Prezentate ca o sursă de informații locale, acestea au fost instalate în orașe precum Boston, Revere, Somerville și Chelsea, iar Brookline a aprobat instalarea lor acum aproximativ șase ani.

Recent, a ieșit la iveală că chioșcurile aparent inofensive fac mai mult decât să ofere informații pietonilor; ele citesc, fără știrea oamenilor, informații de pe smartphone-uri. „Folosim aceste informații pentru a ne asigura că mesajele sunt eficiente și ajung la comunitate”, a explicat administratorul orașului Brookline, Chas Carey.

Aceste chioșcuri sunt alimentate solar și echipate cu senzori „de ultimă generație” care au capacitatea de a măsura și analiza datele de pe telefoanele mobile ale potențialilor clienți. Adică pot colecta date despre cât de mult timp petrec oamenii în zona respectivă, câți trecători se opresc să interacționeze cu conținutul afișat sau pur și simplu câți trec pe lângă chioșc.

Chioșcuri publicitare SOOFA
captura CBS Boston / YouTube

Uniunea Americană pentru Libertăți Civile (ACLU) a lansat o campanie pentru a încuraja legislatorii din Massachusetts să adopte Location Shield Act, o lege care ar împiedica brokerii de date să vândă informațiile digitale oricui este dispus să le cumpere, deoarece în prezent nu există o lege care să prevină acest lucru.

Ce spun membrii ACLU pare legitim, cel puțin la prima vedere: ”În fiecare zi, brokeri de date neautorizați cumpără și vând date personale de locație din aplicațiile de pe telefoanele noastre mobile, dezvăluind unde locuim, lucrăm, ne jucăm și multe altele. Pentru a ne proteja confidențialitatea, siguranța (…) Massachusetts trebuie să interzică acum această practică, adoptând Location Shield Act.”

În schimb, Soofa afirmă că: „Nici o altă informație în afară de de adresa MAC nu este colectată, nu se efectuează nicio corelație de date și informațiile nu sunt împărtășite cu nicio terță parte”, susține compania într-o declarație. Cu toate acestea, autoritățile locale primesc un procent din veniturile publicitare de la Soofa, dar John VanScoyoc, membru al Consiliului Local din Brookline, consideră că această sumă este nesemnificativă și nu justifică prezența chioșcurilor în oraș.

În contextul în care contractul cu Soofa este pe cale de a fi reînnoit în 2025, orașul reevaluează utilitatea acestuia. Se plănuiește utilizarea chioșcurilor pentru anunțuri de servicii publice și urmărirea datelor în timpul Maratonului de la Boston de luna viitoare.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button