Comisia Europeană s-a supărat pe Valve, Capcom, ZeniMax și câteva alte companii

Există o zicală veche: „Pe internet nu există oceane”. Dar din cauza modului foarte anapoda și malițios în care sunt orchestrate drepturile de publicare, pe internet nu doar că există oceane, dar există râuri, pârâuri, granițe, garduri, pereți, plus ocazionalul meltean care a pus o barieră în mijlocul drumului.
Problema se va agrava în curând, din cauza unui anumit articol 13, dar în timp ce o parte din UE dorește să vadă internetul zdrobit, o altă parte pare ceva mai înțelegătoare. Comisia Europeană a emis un comunicat prin care înștiințează Valve, Namco Bandai, Focus Home Interactive, ZeniMax și Koch Media că au acționat într-un mod nepotrivit atunci când au limitat disponibilitatea unor jocuri la doar anumite țări din Uniunea Europeană. Sunt aduse chiar acuzații de încălcare a legilor de anti-trust, prin întocmirea de contracte ce împiedică distribuitorii să vândă jocuri de PC în afara unor teritorii restrânse din UE.
Raportul emis de comisie nu este acompaniat de vreo amendă sau vreo decizie de pedeapsă pentru companiile implicate, fiind doar preliminar și urmând să se discute cu fiecare parte pentru a determina ce se poate face. Intenția finală ar fi ca pe teritoriul UE să fie disponibil același conținut, probabil la același preț, indiferent de țară.
Valve deja a emis un anunț oficial prin care susține că a dezactivat limitările regionale în teritoriul european din 2015, mai puțin acolo unde se aplică restricții de conținut, cum ar fi Germania, sau unde entitatea care publică jocul nu îl poate distribui. Asta înseamnă că în jur de 3% din jocurile de pe Steam au parte de astfel de restricții, deciziile fiind luate de publisher. Iar învinovățirea platformei de distribuție pentru deciziile luate de publisher nu s-a încadra în legile existente.
Va mai trebui să așteptăm ceva timp pentru a vedea ce se va întâmpla. Probabil cineva are să ia o amendă, poate restricțiile vor înceta cu totul, poate totul va fi dat uitării după ce internetul este fragmentat cu totul în viitorul apropiat.