Mai sunt patru zile până la lansarea globală a CMF Phone 1 by Nothing, programată pentru 8 iulie. Recent, telefonul a fost observat în baza de date Geekbench și a obținut certificarea NBTC, confirmând astfel o parte din specificațiile sale tehnice și disponibilitatea pe piața globală.
Conform certificării NBTC (National Broadcasting and Telecommunications Commission din Thailanda), CMF Phone 1 va fi lansat cu numărul de model A015 și va dispune de conectivitate 5G (NR- new radio). Aceasta certificare confirmă denumirea Phone 1, însă nu dezvăluie alte detalii tehnice despre dispozitiv.
CMF Phone 1, specificații tehnice
CMF Phone 1 va fi echipat cu un procesor MediaTek Dimensity 7300, susținut de 8GB RAM plus 8GB RAM virtual. Telefonul vine cu sistemul de operare Android 14, iar testul Geekbench indică performanțe bune pentru acest chipset, punctajul obținut în testele single-core fiind destul de ridicat.
Unul dintre atuurile CMF Phone 1 va fi camera foto de 50 MP produsă de Sony, cu un obiectiv cu diafragmă 1.8. Sistemul de procesare a imaginilor, Ultra XDR, promite să îmbunătățească calitatea fotografiilor, oferind imagini clare și luminoase, indiferent de condițiile de iluminare.
În ceea ce privește designul, CMF Phone 1 va fi disponibil în portocaliu, albastru și negru, după cum arată imaginile. Dacă portocaliul mă duce cu gândul la costumele prizonierilor de la Guantanamo, varianta albastră mi se pare atrăgătoare, iar cea neagră, neutră.
Pe 8 iulie, pe lângă CMF Phone 1, Nothing va introduce și două accesorii noi: CMF Buds Pro 2 și CMF Watch Pro 2.
Problema pe care o văd cu acest telefon nu este legată de design sau performanță, ci de faptul că e în zona lui Nothing Phone 2a. Lansarea CMF Phone 1 în același segment de preț și specificații tehnice cu Nothing Phone 2a ar putea duce la canibalizarea pieței. Cumpărătorii ar putea întâmpina dificultăți în a decide între cele două telefoane, ceea ce ar putea duce la scăderea vânzărilor pentru ambele modele.
Pe de altă parte, salut inițiativa Nothing de a crea un ecosistem de produse accesibile. Acesta va permite utilizatorilor să beneficieze de o experiență integrată, unde toate dispozitivele funcționează armonios împreună. De obicei, ecosistemul pornește de la produse premium, singurul contraexemplu care-mi vine în minte fiind Xiaomi.