Cloud Imperium Games răspunde acuzațiilor aduse de Crytek

Luna trecută, Crytek a intentat un proces împotriva studioului Cloud Imperium Games. Procesul a pretins că CIG a încălcat acordul de licență pentru jocuri (game license agreement – GLA), care a permis companiei să utilizeze CryEngine în Star Citizen la o rată de piață inferioară. Potrivit lui Crytek, CIG a încercat să submineze impactul lui CryEngine, a folosit-o în două jocuri, Star Citizen și Squadron 42, fără permisiune, și a renunțat la ea în cele din urmă în favoarea motorului grafic Lumberyard de la Amazon. CIG a răspuns acum la fiecare dintre aceste afirmații.
Într-un document care susține o moțiune de respingere (postat de Liudeius pe Reddit), CIG declară că procesul „n-ar fi trebuit deschis niciodată” și că „sacrifică suficiența legală pentru publicitate puternică”. Majoritatea acuzațiilor lui Crytek citează GLA, dar nu pare că acordul susține toate reclamațiile – ceva ce avocații lui CIG au fost rapizi în a evidenția.
CIG a produs GLA, și nu pare a susține cazul construit de Crytek. De exemplu, Crytek susține că CIG a folosit CryEngine în două jocuri, dar GLA tratează Squadron 42 ca parte a Star Citizen în expoziția 2 (pagina 24). La o privire sumară, nu există nimic care să sugereze că CIG ar fi obligați să utilizeze doar CryEngine. GLA a acordat studioului dreptul de a îl folosi, dar nu i-a împiedicat să treacă la un alt motor.
În ceea ce privește afirmațiile conform cărora CIG nu a promovat suficient Crytek sau CryEngine în joc, CIG argumentează că, așa cum subliniază Crytek în proces, nici măcar nu se mai utilizează software-ul Crytek, deci nu este necesar să se afișeze mărci comerciale.
Unele dintre afirmații, cum ar fi cea conform căreia CIG nu a furnizat niciun fel de corecții de erori pentru CryEngine, sau cum că părți confidențiale din codul sursă a fost arătat celor precum Faceware, ar putea în continuare construi un caz, deși multe dintre revendicări par acum mult mai slab fondate decât păreau acum o lună.