Civilization 6 a fost anuntat

O veste excelenta pentru cei care se tem ca atunci cand ies din Stellaris pe la toamna nu vor mai avea ce sa joace si vor trebui sa interactioneze iar cu alti oameni, Firaxis si 2K au anuntat Civilization 6.
Cel mai nou joc din lunga serie de TBS-uri 4X va fi lansat in ziua de 21 octombrie si aduce un numar mare de schimbari pentru serie.
Cea mai sesizabila dintre ele este ca orasele nu vor mai ocupa un singur hexagon. Acestea se vor intinde prin construirea de cartiere care ofera diverse bonusuri, la fel cum erau cladirile de pana acum. Unde construiesti acele cartiere conteaza foarte mult, terenul avand o influenta foarte mare asupra orasului. Daca faci un centru de cercetare langa un hexagon de padure tropicala, va primi un bonus. Minunile vor ocupa si ele un hexagon intreg si vor trebui construite in locuri care au sens. Piramidele pot fi facute doar in desert, Stonehenge doar intr-o campie intinsa si tot asa.
Pe langa faptul ca va trebui sa gasesti un loc in care orasul tau se poate extinde inainte de a-l infiinta, lucru ce poate va scadea spamul de orase, asta mai face asezarile mult mai greu de cucerit. O armata nu poate pur si simplu sa intre in singurul hexagon ocupat de oras si sa il cucereasca. Va trebui ocupat hexagon cu hexagon, fiecare portiune ocupata dezactivand o parte din infrastructura orasului. Asta va face asediile mult mai tactice.
Sistemul de lupta a fost modificat pentru a permite din nou suprapunerea de unitati, dar nu la nivelul nelimitat al jocurilor anterioare. In Civilization 6 vor exista unitati de suport care pot fi suprapuse cu unitatile de lupta normale, oferind cateva bonusuri utile. Pot fi medici care vindeca, pot fi artilerie anti-aeriana si tot asa.
Componenta de cercetare are ceva mai mult sens, necesitand ceva mai multa munca din partea jucatorului pentru a capata acces la tehnologii. Spre exemplu, o civilizatie care se afla pe o insula va avea bonusuri foarte mari pentru descoperirea navigarii maritime decat o civilizatie care n-a vazut apa in viata sa.
AI-urile au devenit ceva mai consistente, pentru ca au agente ascunse care le dicteaza exact comportamentul. Ar putea fi ocuparea unui continent, ar putea fi construirea de orase, ar putea fi distrugerea fiecarui inamic. Nu vei sti care sunt aceste agende la inceput, dar le poti afla cu timpul.
Spre deosebire de ultimul Civilization, in cel de fata nu va trebui sa asteptati cateva expansion-uri ca sa fie adaugat inapoi spionajul. Au incercat sa includa din start un numar de elemente , cum ar fi spionaj, turism, religii si multe altele. Aproape de parca nu ar incerca sa mulga aceeasi reteta la nesfarsit.
Pana si modul de multiplayer a fost imbunatatit, pentru a permite jucarea unor sesiuni complete in numai doua ore, in loc de cateva zile.
Jocul este disponibil la precomanda pe Steam, la pretul de 60 de euro, pentru cei care nu au rabdare sa dea bani pe el.