Mai țineți minte când a început internetul, și se ivea ocazional câte o reclamă pe un site? Ce rare erau… acum, ai noroc dacă găsești site-ul în spatele reclamelor, sau măcar dacă mai răspunde PC-ul după ce navighezi către o pagină. Nu este viitorul minunat?
Eh, nu e chiar atât de minunat, iar Google pare că vrea să facă ceva pentru a repara asta. Nu în sensul că va curăța Google Ads de gunoi, dar va implementa în Chrome un sistem care va bloca reclamele mai afurisite. Conform informațiilor care circulă acum prin presă, compania lucrează acum la o funcție ce va identifica dacă o reclamă consum prea mult din procesor sau din lățimea de bandă, și o va bloca.
Mai exact, dacă o reclamă va consuma peste 0.1 din lățimea de bandă disponibilă a PC-ului sau peste 0.1% din resursele procesorului, atunci va fi identificată drept o reclamă flămândă, și va fi automat blocată.
Nu este deocamdată clar când va fi disponibilă această funcție în Chrome, dar cu siguranță va sosi în curând. Nu de alta, dar un ad-blocker care blochează doar reclamele nocive va fi benefic pentru ecosistemul reclamelor, deoarece vor fi cruțate cele ce nu sunt complet groaznice, iar lumea va putea genera iarăși venit din reclame.